Σκάστρα

Εικόνα burnout
Burn Out Team 12 Δεκ 2011

Oλα όσα θα ήθελες να μάθεις σύντομα για τις σκάστρες

ANOIXTOU copy ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΤΥΠΟΥ
Απελευθερώνει την παραπάνω πίεση στο περιβάλλον παράγοντας τον πολυπόθητο ήχο. Δυστυχώς τα συστήματα μέτρησης αέρα κάποιων αυτοκινήτων (π.χ. 1.8Τ) δεν αντιδρούν καλά σε αυτές τις σκάστρες με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται προβλήματα στο ρελαντί και στις αλλαγές ταχυτήτων.
KLEISTOU copy ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ
Ανακυκλώνουν τον αέρα και πάλι μέσα στο σύστημα εισαγωγής και είναι πιο ήσυχες από τις ανοιχτού τύπου. Τις προτιμούν οι ξενέρωτοι που δεν θέλουν να κάνει θόρυβο ης σκάστρα τους, καθώς και όσοι είναι αναγκασμένοι να το κάνουν λόγω ιδιομορφίας του συστήματος μέτρησης αέρα του αυτοκινήτου τους.
MPLE copy

ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΩ ΣΚΑΣΤΡΑ?

Αν έχεις τουρμπάτο ή κομπρεσσεράτο αυτοκίνητο μπορείς να τοποθετήσεις σκάστρα. Οι περισσότερες εταιρίες έχουν Kit για συγκεκριμένα μοντέλα αλλά υπάρχουν και universal που μπορούν να μπουν ακόμη και σε diesel! Τώρα τελευταία υπάρχουν σκάστρες για ατμοσφαιρικά. Δεν είναι αληθινές και το αποτέλεσμα είναι πολύ μούφα. Αν τοποθετήσεις τέτοια είσαι άξιος της μοίρας σου...

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΤΥΠΟΥ?

Αν είσαι από αυτούς που ήθελαν τρελό σκάσιμο από τη σκάστρα τους αλλά συμβιβάστηκαν με μια κλειστού τύπου και δεν έχουν καταλάβει ακόμα γιατί, διάβασε παρακάτω:
Το αυτοκίνητο σου είναι εφοδιασμένο με MAF Airflow Sensor και η θέση της σκάστρας είναι μετά το Airflow. Αν εσύ βάλεις σκάστρα ανοιχτού τύπου τότε αυτή θα απελευθερώσει στο περιβάλλον τον επιπλέον αέρα. Αυτός όμως έχει μετρηθεί από το Airflow οπότε ο εγκέφαλος νομίζει ακόμη ότι πρέπει να κάψει τον αέρα που του είπε το airflow. Ο αέρας όμως την έχει κάνει από τη σκάστρα και έτσι εσύ καταλήγεις να μπουκώνεις το μοτέρ σου με βενζίνη.
Αν η σκάστρα σου βρίσκεται πριν το Airflow ή το αυτοκίνητο σου έχει MAP Sensor (Manifold Air Pressure) τότε μπορείς να βάλεις εύκολα σκάστρα ανοιχτού τύπου.

ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΣΚΑΣΤΡΑ?
DIAFRAGMA copy ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ
Οι εργοστασιακές σκάστρες έχουν συνήθως ένα λαστιχένιο διάφραγμα που τις στεγανοποιεί. Το ελατήριο που την κρατάει κλειστή είναι προσαρμοσμένο σε ένα πλαστικό καπάκι. Συνήθως οι εργοστασιακές έχουν πολύ μαλακό ελατήριο και όταν ανεβάζεις πίεση αρχίζουν να χάνουν. Αυτό μπορείς να το φτιάξεις αλλάζοντας απλά το ελατήριο. Γενικά οι σκάστρες με διάφραγμα κάνουν δυνατό τσουφ!
MENU copy ΕΜΒΟΛΟ
Αντί για διάφραγμα στεγανοποίησης οι aftermarket σκάστρες έχουν ένα μεταλλικό ή πλαστικό έμβολο. Σε πολλές από αυτές υπάρχει ελατήριο ρυθμιζόμενης σκληρότητας για να ταιριάζεις τη σκάστρα στην πίεση που δουλεύει το αυτοκίνητο σου. Βγάζουν ήχο ψηλότερης συχνότητας από ότι οι σκάστρες με διάφραγμα.
DIPLU copy ΔΙΠΛΟΥ ΕΜΒΟΛΟΥ
Για τα αυτοκίνητα με Airflow έχουν σχεδιαστεί οι σκάστρες διπλού εμβόλου. Επειδή στο ρελαντί η υποπίεση της εισαγωγής μπορεί να ανοίξει τη σκάστρα και να μπερδέψει τον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να μπουκώσει το αυτοκίνητο, δημιουργήθηκαν αυτές οι σκάστρες. Έχουν δυο πιστόνια με δυο ελατήρια και έτσι λύνουν το πρόβλημα.
korna copy ΚΟΡΝΕΣ
Συχνά το ζητούμενο σε μια σκάστρα είναι το δυνατό τσουφ. Γι αυτό μερικοί κατασκευαστές έχουν φτιάξει τις εξόδους αέρα της σκάστρας σαν κόρνες, έτσι ώστε να ενισχύουν τον ήχο τους!