Nitrous Oxide Systems

Εικόνα burnout
Burn Out Team 19 Φεβ 2013

Νίτρο, ονομάζεται το οξείδιο του αζώτου ή αγγλιστί nitrous oxide. Για τους περισσότερους από εμάς, είναι ο μαγικός ζωμός του Αsterix που θα προσφέρει αστείρευτη δύναμη στο αυτοκίνητο μας. Τα “ζουμιά” είναι μια παρεξηγημένη βελτίωση στο αυτοκίνητο μας, αλλά πολύ φημισμένη!!! Μήπως ήρθε ο καιρός να μάθεις τι ακριβώς κάνει και αν μπορεί να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο σου? 

Το μείγμα αυτό αποτελείται από δυο άτομα αζώτου και ένα οξυγόνου. Σε αντίθεση με ότι πιστεύει το ευρύ κοινό δεν είναι εύφλεκτο μείγμα και σε θερμοκρασία δωματίου είναι αέριο. Δεν δημιουργεί έκρηξη μέσα στο θάλαμο καύσης, όπως πολύ λανθασμένα εχουν πιστεύουν οι περισσότεροι!

Υγροποιείται πάρα πολύ εύκολα (πάντα υπό πίεση) και αποθηκεύεται σε δεξαμενές, που στην δικιά μας περίπτωση είναι οι γνωστές μας μπουκάλες!

Το οξείδιο του αζώτου έχει χαμηλό σημείο βρασμού και γι’ αυτό το λόγο ατμοποιείται αμέσως μόλις μπει στην πολλαπλή εισαγωγής, όπου η θερμοκρασία του κυλίνδρου πέφτει ακαριαία, ως αποτέλεσμα την αύξηση της πυκνότητας αέρα καύσιμου και με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η ογκομετρική απόδοση των κυλίνδρων.

Επιπρόσθετα το οξείδιο του αζώτου διασπάται και απελευθερώνεται οξυγόνο το οποίο μπορεί να καεί με το παραπάνω καύσιμο, το οποίο ψεκάζεται μέσα στο θάλαμο καύσης, ή από επιπλέον μπεκ! Ετσι καίγεται το επιπλέον καύσιμο, που συνεπάγεται παραπάνω ενέργεια, που ισούται επιπλέον δύναμη! Ας δούμε όμως αναλυτικά τα κομμάτια που απαρτίζουν μια σωστή συνδεσμολογία χημικής υπερτροφοδότησης.

 

Διακόπτης αεροπορικού τύπου On – Off

Ο διακόπτης αεροπορικού τύπου φροντίζει να ενεργοποιείται το νίτρο όποτε θέλει ο οδηγός και να μην είναι μόνιμα σε λειτουργία! Οπότε στην θέση off έχε παντόφλα το γκάζι και μην σε νοιάζει τίποτα.

 

Βραχίονας Στήριξης

Οι μεταλλικοί βραχίονες στήριξης φροντίζουν να διατηρούν την μπουκάλα στην θέση της ώστε να μην σου έρθει στο κεφάλι σε κάνα φρενάρισμα! Επιπρόσθετα διατηρούν την μπουκάλα όρθια ώστε να μπορεί να αδειάζει εντελώς και να αξιοποιείται ακόμα και το τελευταίο ml νίτρου.

 

Βαλβίδες

Ουσιαστικά πρόκειται για μπεκ, ένα για το καύσιμο και ένα για το οξείδιο του αζώτου. Λειτουργούν όπως ακριβώς και τα κοινά μπεκ όπου αυτά ανοίγουν μέσω μιας ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας, που ελέγχει τα επίπεδα νίτρου και καυσίμου.

Για να ξεχωρίζονται, του καυσίμου είναι βαμμένο κόκκινο και του νίτρο μπλε!

 

Μπεκ

Αυτά είναι προσαρμοσμένα στις προαναφερθείσες βαλβίδες και ρυθμίζουν την ποσότητα καυσίμου και αέρα που εισάγεται στον θάλαμο καύσης όταν το νίτρο είναι ενεργοποιημένο. Βγαίνουν σε διάφορα μεγέθη ανάλογα με το ποσότητα που θέλουμε να ψεκάζουν. Τα περισσότερα kit είναι εξοπλισμένα με μπεκάκια που ψεκάζουν 25 PS παραπάνω. Στην πορεία αν επιθυμεί ο οδηγός μπορεί να τα αλλάξει με μεγαλύτερα.

 

Μπουκάλα

Σε αυτήν αποθηκεύεται το νίτρο. Το υλικό κατασκευής της είναι όμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται ευρέως στις βιομηχανικές μπουκάλες του εμπορίου, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί το υλικό μέσα της να βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση και ταυτόχρονα να είναι οκ σε περίπτωση ατυχήματος. Στην κεφαλή της βρίσκεται μια βάνα (όχι μπάρμπα) ώστε να σφραγίζεται σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιείται. Δουλεύει καλύτερα όταν είναι σε όρθια ή ελαφρώς κεκλιμένη θέση.

 

Διακόπτης Eνεργοποίησης

Το νίτρο δεν ψεκάζεται μέσα στον θάλαμο καύσης άπαξ κι ο οδηγός πάει τον διακόπτη αεροπορικού τύπου στην θέση on. Κάτι τέτοιο θα ήταν άκρως επικίνδυνο και θα καθιστούσε και δύσκολη την οδήγηση. Γι' αυτό το λόγο όλα τα συστήματα νίτρου είναι εφοδιασμένα με αυτό τον διακόπτη. Ετσι λοιπόν ενεργοποιείς το σύστημα μέσω του διακόπτη, αλλά το νίτρο δεν ψεκάζεται μέχρι το πόδι του οδηγού να παντοφλιάσει το γκάζι!

 

Ταυ Aναμίξεως

Οταν έχουν ενεργοποιηθεί οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες, το καύσιμο και το νίτρο οδηγούνται μέσω των σωληνώσεων σε αυτό το σημείο, όπου γίνεται η μίξη και εισάγεται στον θάλαμο καύσης, επιτυγχάνοντας έτσι το μέγιστο αποτέλεσμα.

 

Ταυ Kαυσίμου

Αυτό το Ταυ συνδέεται στην γραμμή τροφοδοσίας υψηλής πιέσεως, όπου από αυτό φεύγει σωληνάκι καυσίμου και πάει στο μπεκ που ψεκάζει την βενζίνη. Είναι ζωτικής σημασίας να έχει εφαρμοστεί σωστά αυτό το εξάρτημα ώστε να μην στάζει βενζίνη μέσα στον χώρο του κινητήρα.

 

Σωληνώσεις

Είναι από naylon κατασκευασμένες και μεταφέρουν το καύσιμο και το νίτρο, αρχικά από την μπουκάλα στις βαλβίδες και έπειτα μέσω των μπεκ στον θάλαμο καύσης. Αυτές οι σωληνώσεις μπορούν να αντέξουν μέχρι και 1.500psi. Οπως και στις βαλβίδες το κόκκινο χρώμα οδηγεί το καύσιμο και το μπλε το νίτρο!