Ευθυγράμμιση Ανάρτησης - Drift Setup

Εικόνα burnout
Burn Out Team 22 Φεβ 2013

Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για να δώσεις στο αυτοκίνητό σου το χαρακτήρα του drift είναι να πειράξεις την ευθυγράμμισή του. 

 

Τα αυτοκίνητα που πωλούνται στις εκθέσεις αυτοκινήτων από ευγενικούς κυρίους και όμορφες δεσποινίδες δεν είναι προσανατολισμένα στον κάφρο που έχει στο μυαλό του να αλλάζει εμπρός/πίσω λάστιχα σε αναλογία 1/20, Για το λόγο αυτό, από αυτή τη σειρά άρθρων θα σας δείξουμε το σύντομο δρόμο προς ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο drift, ξεκινώντας αυτό το μήνα από την ευθυγράμμιση. Τα αυτοκίνητα είναι ευθυγραμμισμένα από τα εργοστάσια προκειμένου να έχουν ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά και να μην παρουσιάζουν μεγάλες φθορές στα ελαστικά τους. Να ταξιδεύουν άνετα τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Για μια χρήση all terrain και all weather. Εμείς εδώ όμως επειδή θέλουμε να προσανατολίσουμε το αυτοκίνητό μας, στο να γλιστράει πίσω και να κρατάει εμπρός ξεκινάμε από τα βασικά…

Camber

To camber εμπρός στην περίπτωσή μας πρέπει να κυμαίνεται από 3 έως 4 αρνητικές μοίρες, προκειμένου το αυτοκίνητο να βελτιώσει το turn in και να αποκτήσει πιο ακαριαίο τιμόνι. Θα εκπλαγείτε με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σας με αυτή την επέμβαση. Κατευθείαν θα δείτε μείωση στην υποστροφή και πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια στο μπροστινό σύστημα. Το αρνητικό με αυτή την αλλαγή είναι ότι αν ταξιδεύετε για πολλά χιλιόμετρα στην ευθεία θα έχετε μεγάλη φθορά στο εσωτερικό μέρος των εμπρός ελαστικών, ενώ στις μεγάλες γωνίες ντριφταρίσματος είναι πολύ πιθανό να κολλάει το τιμόνι και να μην έχει καλή επαναφορά. Στον πίσω άξονα το ζητούμενο είναι να έχουμε ομαλό και ελεγχόμενο γλίστρημα αλλά και ομοιόμορφη κατανομή της θερμοκρασίας και συνεπώς της φθοράς στο πέλμα του ελαστικού. Για τον λόγο αυτό φέρνουμε το camber πίσω κοντά στο μηδέν, δηλαδή με τους τροχούς να είναι εντελώς κάθετα στο δρόμο. Επειδή, πίσω το αυτοκίνητο στρίβει σπινάροντας και όχι εκμεταλλευόμενο την πρόσφυση του πλαϊνού του πίσω εξωτερικού τροχού, το μηδενικό camber μας βοηθάει πολύ στο να έχουμε αποτελεσματικό και ελεγχόμενο drift με οποιαδήποτε γωνία στο τιμόνι.

Caster

To κάστερ σε μεγάλο βαθμό θα οριστεί από το camber που θα βολέψει τον οδηγό και αυτό γιατί είπαμε ότι μια παρενέργεια του camber είναι το «κόλλημα» του τιμονιού. Το αντίδοτο λοιπόν για πολύ γρήγορες επαναφορές είναι το caster, αφού όσο πιο μπροστά τραβήξετε τους τροχούς του αυτοκινήτου σας τόσο πιο γρήγορο και εύκολο θα γίνει το τιμόνι του. Παραδείγματα εργοστασιακών αυτοκινήτων με πολύ caster είναι τα Mercedes και τα BMW που όσον αφορά την ευκολία που τους δίνεις «χαστούκια» στο δρόμο, τους βγάζω το καπέλο. Βέβαια, όσο πιο πολύ «Harley Davidson» κάνετε το αυτοκίνητό σας τόσο πιο ασαφές θα γίνεται το τιμόνι γύρω από τη ευθεία. Στο drift είναι αλήθεια ότι κάτι τέτοιο δεν μας πειράζει γιατί απλά δεν πάμε και για πολύ ώρα ίσια. Πίσω μην ασχοληθείτε καθόλου με αυτή τη γωνία, αφού δεν επηρεάζει καθόλου τη συμπεριφορά του φιλόδοξου drift car σας.

 

Ημισύγκλιση

Η ημισύγκλιση που έχει ένα αυτοκίνητο drift εμπρός είναι γύρω στο μηδέν αλλά αυτό θέλει λίγο ψάξιμο, γιατί μερικές φορές βολεύει να είναι και λίγο ανοιχτοί οι τροχοί λόγω του ότι κερδίζεις λίγο σε άνοιγμα της κρεμαγιέρας. Γενικά, επειδή οι γωνίες που στρίβουν οι τροχοί επηρεάζονται πολύ και από τον τρόπο που είναι στημένο και το τραπέζιο του Akerman κάθε αυτοκινήτου, εδώ θέλει λίγο ψάξιμο χωρίς βέβαια να έχει και τεράστια σημασία όπως η camber και η caster.

Μερικές φορές για να πειράξετε τις παραπάνω μετρήσεις πάνω από κάποια όρια που επιτρέπει ο κατασκευαστής και να φτάσετε στα ιδεατά επίπεδα, θα πρέπει να κάνετε κάποιες πατέντες ή να βάλετε κάποια aftermarket αξεσουάρ. Για αυτά θα σας μιλήσουμε σε επόμενο session. Ως τότε λάβετε στα υπόψην σας τις παραπάνω σύντομες αλλά σημαντικές συμβουλές φτάστε όσο πιο κοντά μπορείτε και θα δείτε σοβαρές διαφορές.