VW Golf 322 PS

Εικόνα burnout
Burn Out Team 12 Ιαν 2012

Είναι Στιά και Λαμπατίνα, στα κερκυραϊκά, «είναι πολύ κακό και επικίνδυνο», Το Golf που γλέπεις είναι φτιαμένο μέ τσι ορντίνες και κογιονάρει ινπούμπλικο όσους δεν αρεντέβουν λαπρέστα…*

Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

*στα κερκυραϊκά, «το Golf που βλέπεις είναι φτιαγμένο κατά παραγγελία και κοροϊδεύει φανερά όσους δεν πάνε γρήγορα…

Οι συγκυρίες παίζουν σημαντικό ρόλο και αρκετές φορές καθορίζουν εξολοκλήρου κάποια κομμάτια της ζωή μας. Αυτό ισχύει και στην περίπτωσή μας, αφού κάποιες, ευτυχώς ευτυχείς, συγκυρίες επέτρεψαν σε ένα 1600άρι Golf να μπολιαστεί με μοσχεύματα από Audi S3. Βλέπεις, ο Θέμης, ιδιοκτήτης του μαύρου Golf, «κληρονόμησε» ουσιαστικά ένα μαμά Golf 1.6, και επειδή είναι αυτός που είναι (βλ. σχετικό box), δεν υπήρχε ούτε μια στο εκατομμύριο να το διατηρήσει εργοστασιακό. Και όταν σου γράφω κάτι τέτοιο, δεν εννοώ πως περιορίστηκε απλά να φορέσει το σετ των 18ιντσων AEZ με τα φαρδιά Continental. Όχι φίλε μου, εδώ μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που έχει αναβαθμιστεί σε κάθε ένα τομέα του ξεχωριστά, προβάλλοντας ως ένα τρομερά πλήρες σύνολο. Καταλαβαίνω όμως ότι δεν κρατιέσαι από την αγωνία να δεις τι ακριβώς έχει συμβεί στο εργαλείο, οπότε σταματώ τον πρόλογο πριν βαρεθείς και τον «πηδήξεις»!

Εν αρχή…
…ην το μοτέρ, το 20βάλβιδο, 1800άρι, γνωστό και μη εξαιρετέο γερμανικό τσοπανόσκυλο, το οποίο έχουμε κατά καιρούς δει να παράγει εντυπωσιακά αποτελέσματα με τις κατάλληλες επεμβάσεις. Εν προκειμένω τα εντυπωσιακά αποτελέσματα κλήθηκε να δημιουργήσει ο Σπύρος Μπουχάγιαρ της PSB, που ανέλαβε την αναβάθμιση του αυτοκινήτου. Πριν από αυτό όμως, προηγήθηκε engine swap: ένα μοτεράκι από Audi S3 225 ίππων βρέθηκε, επισκευάστηκε, βελτιώθηκε και φορέθηκε σε χρόνο ρεκόρ, και μετά το πέρας των εργασιών το δυναμόμετρο έδειξε 322 άλογα και 41 kgm ροπής.
Διόλου ευκαταφρόνητα τα νούμερα αυτά και οι επιδόσεις που έχει πλέον αποκτήσει το μοτέρ, αλλά οι επεμβάσεις στο Golf δεν περιορίστηκαν μόνο στον κινητήρα: περισσότερα άλογα σημαίνουν μεγαλύτερη ανάγκη για αναβάθμιση σε μετάδοση, όπερ κι εγένετο, ενώ όπως είναι σοφό, τα φρένα του αυτοκινήτου ενισχύθηκαν επίσης για να μπορεί το εργαλείο να σταματά όσο σίγουρα και γρήγορα ξεκινάει. Αρκετή δουλειά έπεσε και στην ανάρτηση, αφενός μεν για να μπορεί ο Θέμης να χώνεται στις στροφές δίχως αύριο, αφετέρου δε για να μπορεί το Golf να λειτουργεί όπως πρέπει στο δρόμο, παρόλο που επιβαρύνεται με το βάρος και την «αστάθεια» του ηχοσυστήματος.

Πάμε γι’ άλλα
Οπτικά, ένα εργοστασιακό Golf είναι για εμένα ο ορισμός της αισθητικής μετριότητας (εντάξει, τώρα κάποιοι με επικήρυξαν ήδη και τρέχω να κρυφτώ, αλλά είναι η αλήθεια ρε παιδιά…), οπότε θεωρώ την τοποθέτηση bodykit ως μια από τις επεμβάσεις που αξίζουν τα λεφτά τους, για το συγκεκριμένο μοντέλο πάντα. Εδώ την αισθητική προαγωγή του Golf έχει αναλάβει ένα πλήρες bodykit της Rieger, που σε συνδυασμό με τις μαύρες ζάντες της AEZ κάνει την εμφάνιση πιο «κακιά» και επιβλητική.
Ο τομέας του αυτοκινήτου που έχει δεχθεί τις περισσότερες παρεμβάσεις είναι το εσωτερικό: βλέπεις, πέραν των οργάνων ελέγχου που έχουν τοποθετηθεί (μπαρόμερο, halmeter, πυρόμετρο και πίεση λαδιού Auto Meter, turbo timer APEXi), τίποτε άλλο δεν έχει προστεθεί, εξαιρουμένου βέβαια του ηχοσυστήματος, στοιχεία για το οποίο μπορείς να διαβάσεις στο σχετικό κουτάκι.
Καλή η παράθεση των γεγονότων βέβαια, αλλά λογικά θα θέλεις να διαβάσεις και μια υποκειμενική άποψη για το αυτοκίνητο, και θα σου την δώσω. Καταρχάς, ξεκινάμε από το εξής: το αυτοκίνητο είναι πλήρες. Αν θεωρήσεις την «εργοστασίλα» ως μειονέκτημα, τότε το Golf αυτό είναι άψογο. Δεν θα βρεις κομμάτι πάνω του που να έχει μείνει μαμά - από το μοτέρ μέχρι και το look και από το ICE μέχρι την μετάδοση, στο αυτοκίνητο έχουν γίνει επεμβάσεις που στόχο έχουν την ουσία, και όχι την επίδειξη (εντάξει, ας εξαιρέσουμε το ηχοσύστημα από αυτό…). Οπότε, μιλάμε για ένα Golf που έχει γίνει πιο γρήγορο, πιο όμορφο, πιο στριφτερό και πιο δυνατό από το εργοστασιακό – και αυτό σημαίνει βελτίωση!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Όλα ξεκίνησαν με την ανεύρεση ενός μοτέρ από Audi S3 225 PS, το οποίο αντικατέστησε το εργοστασιακό. Και βέβαια βελτιώθηκε: η Κ03 συνταιριάστηκε με νέο intercooler αλουμινίου και σκάστρα Forge διπλού ελατηρίου, με τα καυσαέρια που περνούν από μέσα της να καταλήγουν στο περιβάλλον μέσω μιας εξάτμισης Φ80 με downpipe Φ76 από τον Κουσούνη. Εξαρχής ήταν δεδομένο ότι η ισχύς θα ξεπερνούσε τα 300 άλογα, οπότε το μοτέρ ενισχύθηκε με μπιέλες Arrow και τριμεταλλικά μέταλλα, για λόγους αξιοπιστίας. Μια νέα μεταλλική φλάντζα έφερε τη συμπίεση στο 9,2:1, ενώ ο στρόφαλος ελαφρώθηκε και ζυγίστηκε από τον Μάτη. Την τροφοδοσία ανέλαβε η αντλία της Walbro και τα μπεκ 480cc της Bosch και η πεταλούδα μεγάλωσε, για να δέχεται τον επιπλέον αέρα που έρχεται μέσω του φίλτρου της K&N. Μετά τον αναπρογραμματισμό από τον Ανδριανάκη το μοτέρ έγραψε 322 PS @ 6.296 rpm / 41 kgm @ 4.998 rpm, με τις καμπύλες ισχύος και ροπής να είναι αρκετά γραμμικές και ομαλές.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Για να μπορεί να μεταφέρεται σωστά η δύναμη από το μοτέρ στους τροχούς του Golf, η αναβάθμιση της μετάδοσης ήταν απαραίτητη. Εδώ χρησιμοποιήθηκε ένας εξάφτερος δίσκος πλατό της Clutch Net Racing, ενώ ο Μάτης ζύγισε τον αλουμινένιο σφόνδυλο, ο οποίος στερεώνεται πλέον σταθερά με βίδες της ARP.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τα αμορτισέρ PSS9 της Bilstein είναι αρκετά ποιοτικά και βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά του Golf. Ωστόσο κάποιες άλλες κινήσεις που έγιναν, καλυτέρευσαν ακόμα περισσότερο τα πράγματα: το εμπρός μέρος απέκτησε καμπερόβιδες, πράγμα που επέτρεψε τη σωστή ρύθμιση της γεωμετρίας πάνω στο μηχάνημα της ευθυγράμμισης.  Από εκεί και πέρα, νέα σινεμπλόκ της Power Flex τοποθετήθηκαν παντού: στα ψαλίδια, στην αντιστρεπτική, αλλά και στην κόντρα του κιβωτίου.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Όταν κοιτάς το σκοτεινό Golf, σίγουρα σου τραβάει την προσοχή – αποκλειστική ευθύνη του bodykit της Rieger, με τον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα και τα sideskirts του. Η σήτα στη μάσκα πάντα προσφέρει κάτι πρόστυχο στην εμφάνιση ενός αυτοκινήτου (μου φέρνει στο νου γυναίκα με διχτυωτό καλσόν), ενώ τα φρυδάκια στα φωτιστικά σώματα κάνουν πιο τσαχπίνικο το βλέμμα του. Μου αρέσει που το intercooler προβάλει τσαμπουκαλεμένο στο εμπρός μέρος – μια νότα επιθετικότητας σε ένα γενικά κομψό αμάξωμα…

ICE
Μια που είναι και η δουλειά του, ο Θέμης τουμπάνιασε και τον ήχο του Golf. Με βάση μια μονάδα αναπαραγωγής Pioneer 5200BT, ο ήχος βελτιώθηκε με έναν ενισχυτή Impact 550.2 και έναν Kole Audio 3000D, που οδηγούν τα οκτώ οκτάρια Beyma νεοδυμίου με τις δυο κόρνες AST-22, που βρίσκονται στις πόρτες, και τα δυο 12άρια sub ESX αντίστοιχα. Με τέτοιο ήχο από μοτέρ και ICE, δύσκολα να περάσει δίπλα σου το Golf και να μην το ακούσεις!


Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
322 PS @ 6.296 rpm / 41 kgm @ 4.998 rpm

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
105 PS @ 5.700 / 15,1 kgm @ 4.500 rpm

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.781cc, 4κύλινδρος, 20βάλβιδος, intercooler αλουμινίου τύπου GReddy, σκάστρα Forge Twin Piston, downpipe Φ76, χειροποίητη εξάτμιση Φ80 και σωληνώσεις by Κουσούνης, μεταλλική φλάντζα, μπιέλες Arrow, ζυγισμένος και ελαφρωμένος στρόφαλος, τριμεταλλικά μέταλλα ACL Racing, μπουζόνια ARP, αντλία καυσίμου Walbro 275 6bar, μεγαλύτερη πεταλούδα, μπεκ Bosch 480cc, βαλβίδα Ν75, flow meter Bosch, φίλτρο αέρος K&N, ECU by Andrianakis

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Εξάφτερος δίσκος και πλατό Clutch Net Racing, αλουμινένιο βολάν Clutch Net Racing, βίδες βολάν ARP

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Αμορτισέρ Bilstein PSS9, βίδες ρύθμισης κάμπερ εμπρός, σετ σινεμπλόκ Power Flex για αντιστρεπτική, ψαλίδια και βάση κιβωτίου

ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Brembo GT Junior με τετραπίστονες δαγκάνες και δίσκους 330mm, τακάκια Icer, σωληνάκια υψηλής Goodrich, υγρά φρένων Motul DOT 5.1

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες ΑΕΖ 18 ιντσών με ελαστικά Continental διαστάσεων 225/40

EXTERIOR
Πλήρες bodykit Rieger, αποτελούμενο από εμπρός/ πίσω προφυλακτήρα και sideskirts, φρυδάκια στα εμπρός φανάρια, μάσκα με σήτα

INTERIOR
Μπαρόμερο, halmeter, πυρόμετρο και πίεση λαδιού Auto Meter, turbo timer APEXi

ICE
Μονάδα αναπαραγωγής Pioneer 5200BT, 1 x ενισχυτής Impact 550.2, 1 x ενισχυτής Kole Audio 3000D, 8 x ηχεία Beyma νεοδυμίου 8’’, 2 x κόρνες Beyma AST-22, 2 x sub ESX 12’’

BURN ME!
Ο Θέμης Καστρινός, εκτός από ιδιοκτήτης της Golfάρας, είναι και ιδιοκτήτης της Extreme Vibes, εταιρείας που φτιάχνει ICE. Ο Θέμης είναι μεγάλος λάτρης του αυτοκινήτου και αρκετά γνωστός στους κατάλληλους κύκλους στην Κέρκυρα, τόσο από τους δρόμους, όσο και από την ενασχόλησή του με το  CRC. Και, άμα λάχει, εξασφαλίζει άδεια για είσοδο αυτοκινήτου στον πεζόδρομο της πλατείας Ηρώων στο πολύ χαλαρό…

Powered By
PS By Bouhagiar
Εθνική Παλαιοκαστρίτσας, Σολάρι 102, Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 33245