Toyota Starlet 400 PS

Εικόνα burnout
Burn Out Team 13 Δεκ 2011

Για τους Σάξονες, τα αυτοκίνητα είναι γένους θηλυκού. Εδώ όμως είναι Ελλάδα – και το Starlet των 400 ίππων στάζει βαρβατίλα από χιλιόμετρα μακριά! Απομακρύνσου μη σε πάρουν τα σκάγια…

Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

To drift στην Ελλάδα έχει αδιαμφισβήτητη πρωταγωνίστρια: τη λένε BMW Ε30 και περίπου ένα στα δύο ντριφτάμαξα στη χώρα μας είναι τέτοιο μοντέλο. Θεωρητικά, ένα Toyota Starlet δεν έχει τις προδιαγραφές, ώστε να σταθεί άξια δίπλα στις πολύ καλές και δυνατές Ε30 που σου έχουμε παρουσιάσει κατά καιρούς – ή τουλάχιστον κι εγώ αυτό πίστευα, μέχρι να καταλάβω τι παίζεται με το Starlet που βλέπεις σε αυτές τις σελίδες. Και αυτό, επειδή το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ένα τρομερά καλοστημένο εργαλείο για drift, με δύναμη που θα μπορούσε να του επιτρέπει να τρέχει ακόμα και σε… dragster! Με τις περιποιήσεις της Max Spec Works σε συνεργασία με την Street N’ Drift Tuning Shop, το αυτοκίνητο έχει εξοπλιστεί με μια σειρά εξαρτημάτων από BMW, Nissan, Honda, Peugeot, VW και, βέβαια, Toyota, και έχει υποστεί αρκετό πειραματισμό και τροποποιήσεις. Κι επειδή τέτοια αυτοκίνητα δεν ξεφυτρώνουν έτοιμα στα χωράφια, αλλά δημιουργούνται μέσω πολύ ιδρώτα, θέλησης, σκέψης και προσπάθειας, ας περάσουμε να δούμε τι παρεμβάσεις έχουν γίνει επάνω του – κι είναι αρκετές!

Άρρωστο
Η λύσσα είναι μια συνήθως θανατηφόρα ασθένεια, που επιδρά στο νευρικό σύστημα και συχνά οδηγεί και σε παράλυση. Επίσης, πριν την παράλυση προκαλεί σπασμούς και απώλεια του ελέγχου των κινήσεων, οπότε αναρωτιέμαι γιατί αρκετοί χρησιμοποιούν αυτόν τον χαρακτηρισμό για κάποια αυτοκίνητα που πηγαίνουν γρήγορα. Ωστόσο, αν το μηχάνημα αυτό κουμπώσει μια πρώτη και ξεκινήσει όπως μπορεί, η πρώτη λέξη που θα έρθει στο μυαλό σου για να το χαρακτηρίσεις, είναι «λυσσασμένο» - και σε δικαιολογώ για αυτό. Γιατί, ακόμα και το εξελιγμένο ανθρώπινο μυαλό δύσκολα να προλάβει να προβληματιστεί με ιατρικούς όρους τη στιγμή που η πλάτη του… σπιτονοικοκύρη του κολλάει στο bucket από την επιτάχυνση. Δεν είναι εύκολο να συλλάβεις και να μεταφράσεις σε λέξεις τι ακριβώς μπορεί να κάνει ένα εργαλείο κάτω των 800 κιλών με μοτέρ 400 ίππων και 41 κιλά ροπή. Είπαμε και πριν, το Starlet δεν είναι και ό,τι πιο βολικό για να κάνει κανείς drift σε αγωνιστικό επίπεδο, αλλά ένα αυτοκίνητο σαν αυτό σε κάνει να διευρύνεις το σκεπτικό σου και να δηλώσεις απερίφραστα, ότι τελικά δεν παίζει και τόσο μεγάλο ρόλο από πού ξεκινάς, αλλά το πού φτάνεις. Και παρότι η κατασκευή για την οποία σου μιλάω ξεκίνησε ως ένα φτωχό πλην τίμιο ΚΡ60, κατέληξε να είναι ένα σκληροπυρηνικό μηχάνημα που θέλει τρελά χέρια για να το οδηγήσεις νορμάλ, και παρανοϊκά χέρια για να το οδηγήσεις γρήγορα. Αν όμως καταφέρεις να το μάθεις, σου κάνει δώρο μεγάλες συγκινήσεις, αλλά και διακρίσεις – στα χέρια του Νίκου Αντωνίου το αυτοκίνητο κέρδισε στο τελευταίο Drift Wars στο Λαύριο, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερες υποσχέσεις για το μέλλον. Έχε το νου σου μην το πετύχεις πουθενά!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Εν αρχήν ήταν ο γνωστός 4Α-GZE, ο 20βάλιδος, 16άρης κομπρεσσεράτος κινητήρας της ΑΕ86, ο οποίος ευγενικά παρείχε τον κορμό του ως βάση για το «νέο» μοτέρ, το οποίο απέκτησε άμεσα καπάκι από MR2 και φλάντζα της TRD, η οποία κρατάει τη συμπίεση σε πολύ υψηλό, αλλά μη ανακοινώσιμο (για ευνόητους λόγους…) αριθμό, για υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ. Γιατί το μοτέρ συνεχίζει να λειτουργεί με υπερτροφοδότηση, μόνο που αντί για τον συνηθισμένο κομπρέσσορα, χρησιμοποιεί μια τουρμπίνα ΙΗΙ από Subaru Impreza Prodrive Spec C, που συνεργάζεται με μια external Turbonetics των 38mm και κάθεται υπομονετικά πάνω σε ένα νέο, χειροποίητο χταπόδι, που προηγείται του downpipe των 76mm, αλλά και της υπόλοιπης, επίσης χειροποίητης εξάτμισης (με διάμετρο που ποικίλλει ανάλογα με την πίστα). Η πολλαπλή εισαγωγής είναι μια ακόμα ιδιοκατασκευή, ενώ στην κεφαλή έχουμε σημαντικές αλλαγές: τα πιστόνια της Ross Racing έχουν ελατήρια Total Seal και είναι σφυρήλατα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις μπιέλες της Carillo, ενώ ο στρόφαλος είναι ατσάλινος της Tomei. Η κεφαλή έχει αποκτήσει επίσης μεγαλύτερες βαλβίδες και χάλκινους οδηγούς από κάποιο μοντέλο της VW με κιτ ελατηρίων και retainers της CatCams, αλλά και μεγαλύτερες θυρίδες και αυλούς. Στη γκάμα της CatCams ανήκουν και οι νέοι εκκεντροφόροι, που έχουν χειροποίητα γρανάζια και ιμάντα της Tomei.
Προχωράμε: το μοτέρ κάθεται πάνω σε τρεις χειροποίητες βάσεις και έχει δεθεί με μπουζόνια και βίδες της ARP. Την τροφοδοσία του φροντίζουν δυο αντλίες καυσίμου 255 lt/h της Walbro, που παίρνουν βενζίνη από ψυγείο καυσίμου, που τροφοδοτείται από δυο ρεζερβουάρ, και το διοχετεύουν μέσω μιας νέας, custom μπεκέρας στα νέα μπεκ 600cc της Siemens  – και το πακέτο κλείνει το τετραπετάλουδο από μαυροκάπακο ΑΕ111, ένας ρυθμιστής πίεσης καυσίμου της Aeromotive και βέβαια οι σωληνώσεις υψηλής πίεσης για το καύσιμο.
Σε επίπεδο ψύξης έχουμε ένα τροποποιημένο ψυγείο νερού από EVO 8 με δυο βιντιλατέρ Extreme Performance, χειροποίητο intercooler και σωληνώσεις, ψυγείο λαδιού Setra με χειροποίητο κάρτερ, custom δοχεία νερού και αναθυμιάσεων λαδιού, αλλά και μια αντλία λαδιού της TRD. Τέλος, στα ηλεκτρικά έχουμε μπαταρία από jet ski της Kawasaki, δυναμό από Honda, πολλαπλασιαστή και μπουζοκαλώδια της Peugeot Sport και μπουζί πλατίνας Bosch από Audi RS2. Σε συντονιστικό ρόλο, ένας boost controller της GReddy και μια μονάδα DTAFast, προγραμματισμένη από τον Ανδριανάκη, με χρήσιμες λειτουργίες όπως launch control, anti-lag, flat shift κ.α.– με το αποτέλεσμα των 400 PS στις 7.600 rpm και των 41 kgm στις 5.200 rpm με πίεση υπερπλήρωσης στα 1,6 bar σταθερό, να κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένο, από τη στιγμή που μιλάμε για ένα μοτέρ 1.600 κυβικών! Απλά να σημειώσω ότι, στις 4.400 που το εργοστασιακό μοτέρ βγάζει τη μέγιστη ροπή των 19,3 kgm του, το βελτιωμένο αποδίδει σχεδόν τη διπλάσια! Άι ρεστ μάι κέις.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Προεξέχοντα ρόλο στη μετάδοση παίζει ένα σειριακό κιβώτιο έξι ταχυτήτων της Quaife, που έχει κάτσει σε χειροποίητες βάσεις και μάλιστα χρησιμοποιεί custom σχέσεις. Ο κεντρικός άξονας είναι μια ιδιοκατασκευή από εξάρτημα της BMW, ενώ ο εργοστασιακός, μηχανικός συμπλέκτης έχει μετατραπεί σε υδραυλικό με αντλία από EVO 8. Ο νέος σφόνδυλος είναι της Sachs Performance, ενώ για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα χρησιμοποιείται ένα διαφορικό 2 way της Cusco, με τελική σχέση μετάδοσης στο 4,3 ή στο 4,8, ανάλογα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε πίστας. Τέλος, οι βαλβολίνες έχουν το ψυγείο τους –και είναι χειροποίητο- και μεταφέρονται μέσω της βοήθειας μιας αντλίας της Mocal.

ΦΡΕΝΑ
Για την πέδηση εμπρός φροντίζει ένα σετ δισκόφρενων της AP Racing με τετραπίστονες δαγκάνες και δίσκους διαμέτρου 305mm στο πίσω μέρος έχουμε εργοστασιακά φρένα από Nissan Silvia S13, ενώ εμπρός και πίσω χρησιμοποιούνται τακάκια Hawk και σωληνάκια υψηλής πίεσης. Μια αντλία της BMW φροντίζει να κυκλοφορούν τα υγρά των φρένων, ενώ το υδραυλικό χειρόφρενο της Wilwood είναι εκ των ουκ άνευ σε ένα τέτοιου τύπου αυτοκίνητο.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Όπως παντού στο αυτοκίνητο, έτσι και στην ανάρτηση έχει πέσει πολλή δουλειά. Η ανάρτηση αποτελείται από ένα συνδυασμό ομόκεντρων coilovers, που έχουν γίνει ρυθμιζόμενα, και τροποποιημένων άκρων, ενώ τα top-mounts είναι custom κατασκευές. Παντού χρησιμοποιούνται μπίλιες αντί για τα κλασικά σινεμπλόκ, ενώ χειροποίητα είναι τόσο τα ψαλίδια, όσο και οι μπάρες θόλων εμπρός και πίσω. Ιδιοκατασκευή είναι και η πίσω αντιστρεπτική της Cusco, ενώ η εμπρός είναι της TRD. Τέλος, το Starlet έχει μηχανική κρεμαγέρα δύο στροφών, ώστε το τιμόνι του να γίνει πιο γρήγορο για χάρη της κατευθυντικότητας.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Το μισό Starlet είναι από ανθρακονήματα: οι πόρτες, τα φτερά, το καπό και η πίσω πόρτα είναι carbon – και μάλιστα άβαφτο για να χτυπάει στο μάτι! Από εκεί και πέρα, ο εμπρός προφυλακτήρας έχει τροποποιηθεί και διαθέτει σπόιλερ από BMW 2002 και τα sideskirts προέρχονται από Peugeot 106 Maxi και έχουν μετατραπεί επίσης. Η αεροτομή πίσω είναι χειροποίητη, ενώ τα τζάμια έχουν αντικατασταθεί παντού από πλαστικό. Τέλος, οι καθρέφτες προέρχονται από Yamaha FZR, ενώ οι δυο υαλοκαθαριστήρες έχουν γίνει πλέον ένας.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Απογυμνωμένο για μείωση βάρους, το εσωτερικό εντυπωσιάζει αν και τσίτσιδο! Βλέπεις, τόσο το κλουβί, τα carbon buckets Sparco με τις ζώνες Takata, το τιμόνι OMP, η πεταλιέρα και ο πυργολεβιές, όσο και η σειρά οργάνων (συμπεριλαμβανομένων μπαρόμετρου και πυρόμετρου APEXi, DriftBox, πίεσης λαδιού/ καυσίμου, θερμοκρασίας λαδιού/ διαφορικού VDO και πολυόργανου ΑΙΜ) σε κάνουν να καταλαβαίνεις ότι αυτό το μηχάνημα δεν είναι για βόλτες, φρου-φρου κι αρώματα, αλλά για να σκυλιάζει στις πίστες.


Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
400 PS @ 7.600 rpm / 41 kgm @ 5.200 rpm

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
124 PS @ 6.600 rpm / 14,5 kgm @ 5.200 rpm

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Μπλοκ 4A-GΖE, 1.587cc, 4κύλινδρος, 20βάλβιδος, custom πολλαπλή εισαγωγής, τουρμπίνα IHI από Subaru Impreza Prodrive Spec C, χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής, downpipe 76mm, χειροποίητη εξάτμιση, εξωτερική wastegate 38mm Turbonetics, ατσάλινος στρόφαλος Tomei, σφυρήλατες μπιέλες Carillo και πιστόνια Ross Racing, ελατήρια πιστονιών Total Seal, αντλία λαδιού TRD, custom κάρτερ, ψυγείο λαδιού Setra, καπάκι MR2, φλάντζα TRD, μεγάλοι αυλοί, θυριδωμένο, βαλβίδες από VW, χάλκινοι οδηγοί βαλβίδων από VW 20V, kit retainers κι ελατηρίων CatCams, εκκεντροφόροι CatCams, χειροποίητα γρανάζια εκκεντροφόρων, ιμάντας εκκεντροφόρων Tomei, μπουζόνια/ βίδες ARP, χειροποίητες βάσεις κινητήρα, δυναμό Honda, 2 αντλίες καυσίμου Walbro 255lt/h, σωληνώσεις τροφοδοσίας υψηλής, 2 χειροποίητα ντεπόζιτα με ψυγείο καυσίμου, ρυθμιστής πίεσης βενζίνης Aeromotive, custom μπεκέρα με μπεκ Siemens 600cc, τετραπετάλουδο από ΑΕ111, ψυγείο νερού EVO 8 με κυψέλη Koyo, 2 βιντιλατέρ Extreme Performance, χειροποίητο intercooler, χειροποίητες σωληνώσεις, custom δοχεία νερού και αναθυμιάσεων λαδιού, πολλαπλασιαστής και μπουζοκαλώδια Peugeot Sport, μπουζί Bosch από Audi RS2, μπαταρία από Kawasaki jet ski, map sensor Cosworth, boost controller GReddy Profec B Spec II, ECU DTA

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων Quaife με custom σχέσεις και βάσεις, μπλοκέ διαφορικό Cusco 2 way, κεντρικός άξονας ιδιοκατασκευή από BMW, συμπλέκτης υδραυλικός από EVO 8, σφόνδυλος Sachs Performance, πίσω άξονας από ΑΕ86, χειροποίητο ψυγείο βαλβολίνης με αντλία Mocal

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ρυθμιζόμενα, ανακατασκευασμένα, ομόκεντρα coilovers, τροποποιημένα άκρα, custom top-mounts, μπίλιες αντί για σινεμπλόκ, custom ψαλίδια και μηχανική κρεμαγέρα 2 στροφών, αντιστρεπτική TRD εμπρός και ιδιοκατασκευή Cusco πίσω, custom μπάρες θόλων

ΦΡΕΝΑ
Εμπρός κιτ AP Racing με δίσκους 305mm και τετραπίστονες δαγκάνες, πίσω από Silvia S13, τακάκια Hawk, σωληνάκια υψηλής, χειρόφρενο Wilwood, αντλία υγρών BMW

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες 8x15 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 195/50-195/55-205/50

EXTERIOR
Χειροποίητο bodykit carbon, χειροποίητη αεροτομή, καθρέφτες από Yamaha FZR, μονός υαλοκαθαριστήρας, πλαστικά τζάμια, εμπρός custom σπόιλερ από BMW 2002, custom sideskirts από Peugeot 106 Maxi

INTERIOR
Γδυμένη καμπίνα, roll cage πολλαπλών σημείων, πυργολεβιές, πυρόμετρο και μπαρόμετρο APEXi, DriftBox, πίεση λαδιού/ καυσίμου, θερμοκρασία λαδιού/ διαφορικού VDO, πολυόργανο ΑΙΜ, buckets Sparco carbon, ζώνες Takata, τιμόνι ΟΜΡ, πεταλιέρα Sparco, πυροσβεστήρας Sparco

BURN ME!
Ιδιοκτήτης, αλλά και βελτιωτής του Starlet είναι ο Γιάννης Αντωνίου, ή Max. Ο Γιάννης ασχολείται επαγγελματικά με τα αυτοκίνητα πάνω από δέκα χρόνια τώρα και οδηγεί σε αγώνες αναβάσεων, πίστας και drift από το 2001. Όπως καταλαβαίνεις το πάθος του κρύβεται στο motorsport – του αρέσει να αναλαμβάνει, αλλά και να οδηγεί, κάθε είδους κατασκευή για οποιαδήποτε μορφή αγώνων. Ο Max ασχολείται επίσης με μηχανάκια –θα τον δεις σε track days με κάποιο RSV ή GSXR- και με ποδήλατα. Επίσης του αρέσει να ταξιδεύει και, όποτε τον πιάσουν τα κέφια του, θα σου φτιάξει και έναν τέλειο μουσακά άμα λάχει!

ΤΗΑΝΚ LIST
Όλοι οι παρακάτω έχουν βοηθήσει το Νίκο στο project με το Starlet:
Auto System Φανοποιεία-Βαφές
Power Boost Service
Μπρίλης Ελαστικά
Γεύση Ψητοπωλείο
Savel Trade
Στασινόπουλος Ελαστικά
Street N’ Drift Tuning Shop
DBR Αξεσουάρ Μoto
Turbo Engineering
Power Up Εξατμίσεις

Επίσης ο Νίκος ευχαριστεί τους:
Μανουσιάδη Παύλο και Σάββα, Βιταλιώτη Κώστα, Αποστόλου Γρηγόρη, Αθανασιάδη Μάνο, Μπρίλη Γιώργο, Γεωργιάδη Γιώργο, Τζίτζιφα Ιωάννη, Χωριανόπουλο Τάκη, Ανδριανάκη Γιάννη, Σεβδαλή Γιώργο, τη Νίκη Μακρή, που είναι παντού δίπλα του, και τους γονείς του.

Powered By
Max Spec Works
Νίκος Αντωνίου
Τηλ.: 6937235384