Toyota Starlet 205 PS

Εικόνα burnout
Burn Out Team 31 Ιαν 2012

Το Καρλόβασι είναι η περιοχή του και πρέπει να είσαι απολύτως αποφασισμένος όταν πλησιάσεις. Όχι ότι θα σου προκαλέσει κάτι κακό, απλά θα σε κάνει να νιώσεις ΠΟΛΥ αργός…

 Του Γιώργου (Vu) Χριστοδουλόπουλου

Αν είσαι από τη Σάμο, λογικά θα γνωρίζεις, ή τουλάχιστον θα έχεις ακούσει για το μπορντό τουρμπάτο Toyota Starlet με την ισχύ που ξεπερνά τα 200 άλογα. Θα ξέρεις πόση αγάπη έχουν δείξει αρκετοί… πυροβολημένοι στο μοντέλο γενικά και στα ΕΡ81 πιο συγκεκριμένα και σίγουρα, για να διαβάζεις αυτές τις σελίδες, θα μπορείς να εκτιμήσεις τι μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο σαν αυτό. Αν είσαι από αυτούς που γουστάρουν τα γκάζια ασχέτως περιτυλίγματος και ανεξαιρέτως θυρών USB, μασαζοκαθισμάτων και navigation, λογικά θα ανυπομονείς για τη συνέχεια. Ναι, καταλαβαίνω κι εσένα που στραβώνεις τη μουτσούνα σου και σκέφτεσαι ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο 20ετίας, αλλά αυτό που σε χαλάει είναι και το θετικό σε αυτή την υπόθεση: γιατί είναι πολύ δύσκολο να βρεις στην αγορά σημερινό αυτοκίνητο με 860 κιλά βάρους, πόσω μάλλον να έχει και πάνω από 200 άλογα. Οπότε, καταλήγουμε στο εξής: ασχέτως γούστου, μια τέτοια δημιουργία είναι πάντα ενδιαφέρουσα, ιδιαίτερα όταν έχει προκύψει μετά από τόση πολλή και καλή δουλειά.

Παλιά φρουρά

Τα Starlet ποτέ δεν τα συμπάθησα. Το εξωτερικό τους δεν μου έκανε ποτέ κλικ, οπότε δεν ενδιαφέρθηκα για αυτά. Ωστόσο, το ότι ποτέ δεν «έβλεπα» τον εαυτό μου μέσα τους, δεν σημαίνει ότι δεν τα εκτιμώ ως αυτοκίνητα. Το αντίθετο μάλιστα. Όπως εδώ: άλλωστε δε γίνεται να μην εκτιμήσει κανείς ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1.300 κυβικών που αποδίδει 205 PS και 23,2 kgm στροφάροντας εφτάρες, εφαρμόζοντας κάθε ένα από αυτά τα άλογα σε περίπου τέσσερα κιλά μάζας αμαξώματος. Δε γίνεται να μην εκτιμήσω τα ακαριαία «μπαμ» του αυτοκινήτου από στάση με τα 15άρια ζαντολάστιχα, ούτε το πόσο μπορεί να σε βοηθήσει το πολύ γκάζι σε συνδυασμό με τον μικρό όγκο καθώς επιτίθεσαι σε κλειστές, ανηφορικές διαδρομές, από εκείνες που η Σάμος διαθέτει αρκετές.

Και για να μη μένουμε μόνο στο γκάζι και χάνουμε το σύνολο, η απόλαυση στην οδήγηση των εν λόγω διαδρομών έχει να κάνει επίσης και με τη βελτίωση της ανάρτησης, που φυσικά έχει γίνει πιο χαμηλή, φυσικά έχει γίνει πιο σκληρή (αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό, από τη στιγμή που το αυτοκίνητο έχει και κάποια καθημερινή χρήση), αλλά είναι και πιο άκαμπτη επίσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη συμπεριφορά του στις στροφές.

Από την άλλη, πέραν την ουσίας (αν και για κάποιους από εμάς, η εμφάνιση ενός αυτοκινήτου είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ουσίας), ο ιδιοκτήτης του Starlet, ο Γιάννης, ασχολήθηκε και με το look του αυτοκινήτου του. Και πραγματικά το φρέσκαρε με γονίδια από GT ΕΡ82, επεμβαίνοντας σε ένα σχήμα που ούτως ή άλλως έδειχνε εδώ και καιρό ξεπερασμένο στο μάτι, δίνοντάς του και μια πιο επιθετική χροιά συνάμα, όπως έχει συμβεί και στο εσωτερικό με την τοποθέτηση διαφόρων οργάνων ελέγχου στο εσωτερικό.

Νέα όψη

Σε επίπεδο χρόνων, επιταχύνσεων, αίσθησης του γκαζιού και τα σχετικά, το Starlet σου δίνει τόσα, που χρειάζεσαι πολύ χρήμα για να πάρεις από σύγχρονο αυτοκίνητο. Μπορεί κάλλιστα να λειτουργήσει ως τρομερό αγχολυτικό –το παίρνεις για μια βόλτα και τα ξεχνάς όλα- αλλά πού να βρεθεί το άγχος στη Σάμο, εκεί ξέρουνε να ζουν οι άνθρωποι… Ωστόσο, αν και από άγχος το νησί… πάσχει, από ηρεμία έχει μπόλικη. Κι εκεί μπορεί να βοηθήσει το Starlet, αφού δε γίνεται να βγεις για μια γρήγορη ανάβαση με αυτό, και να γυρίσεις χαλαρός. Αν ήσουν παρών στο show της Ανάβασης Μαραθόκαμπου το Μάιο και το είδες να σκαρφαλώνει πηδώντας την ανηφόρα, τότε ξέρεις…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Εν αρχή ήταν το engine swap, με το Starlet να χρησιμοποιεί πλέον έναν 4ΕFΤΕ που έχει διατηρήσει τη χωρητικότητά του στα 1,3 λίτρα. Ωστόσο έχει αποκτήσει μεγαλύτερη τουρμπίνα από Carina diesel με 43άρα εισαγωγή , η οποία κάθεται στη χειροποίητη εξάτμιση Φ55 από τον Πολυζωίδη (όπως και το intercooler), λειτουργεί με πίεση υπερπλήρωσης στα 1,2 bar-1,4 bar overboost και συνταιριάζεται με μια σκάστρα της HKS. Η κυλινδροκεφαλή έχει υποστεί επεμβάσεις, με αντικατάσταση της φλάντζας από μια 0,6 χιλιοστών της TRD, των πιστονιών με σφυρήλατα CP, των μπιελών με ατσάλινες, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε τα τριμεταλλικά μέταλλα ACL, τα τσιμουχάκια βαλβίδων της TRD και βέβαια την απαραίτητη ροϊκή εξέλιξη.

Από εκεί και πέρα έχουμε μια αντλία καυσίμου Walbro 255 lt/h, δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού D1, μπουζί NEC με μπουζοκαλώδια Magnecor (να σημειώσουμε ότι τα ηλεκτρολογικά φρόντισε ο Δημήτρης Μπαρμπαρής) και, τέλος, φιλτροχοάνη της GReddy στην εισαγωγή.

Με όλα τα παραπάνω, το μοτέρ έχει φτάσει να αποδίδει 205 PS στις 7.200 rpm και 23,2 kgm στις 5.950 rpm. Αν και αρέσκεται να στροφάρει μέχρι και τις 7.900 rpm, από τις 3.500 rpm κιόλας αποδίδει πάνω από τα μισά διαθέσιμα άλογα, ενώ εντυπωσιακός, για βελτιωμένο, είναι ο τρόπος που αποδίδεται η ροπή, η οποία από τις 3.600 μέχρι και τις 7.100 διατηρείται σε σχεδόν σταθερό επίπεδο, πολύ κοντά στη μέγιστη τιμή της!

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Ένας τετράφτερος δίσκος Exedy συνεργάζεται με πλατό της TRD, για να βγαίνει η δύναμη στο δρόμο. Ωστόσο δεν είναι μόνοι τους στην προσπάθεια: ένα πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων με βάσεις της TRD, αλλά και ένα μπλοκέ διαφορικό από τουρμπάτο ΕΡ82 τους κάνουν παρέα, ενώ ο σφόνδυλος έχει γυαλιστεί. Τέλος, για μεγαλύτερη άνεση το μηχανικό τιμόνι μετετράπη σε υδραυλικό.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Το αυτοκίνητο έχει γίνει αγνώριστο εξωτερικά. Βλέπεις, γδύθηκε σχεδόν όλο και φόρεσε κομμάτια από το πιο σύγχρονο GT ΕΡ82. Εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, εμπρός και πίσω φανάρια, το καπό και η πόρτα του πορτμπαγκάζ (αμφότερα από GT ΕΡ82 facelift) – ακόμα και η αεροτομή του GT ΕΡ82 επιστρατεύτηκε στο κυνήγι της ματαιοδοξίας!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ

205 PS @ 7.200 rpm / 23,2 kgm @ 5.950 rpm

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ

82 PS @ 6.000 rpm 10,6 kgm 5.200 rpm

 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.331cc, 4κύλινδρος, τουρμπίνα από Carina diesel, σκάστρα HKS, χειροποίητη εξάτμιση F55 και intercooler, ροϊκή εξέλιξη κεφαλής, φλάντζα κεφαλής TRD 0,6mm, σφυρήλατα πιστόνια CP, ατσάλινες μπιέλες Pauter, τριμεταλλικά μέταλλα ACL, τσιμουχάκια βαλβίδων TRD, βίδες κεφαλής και βάσης ARP, διπλή χειροποίητη τροχαλία στροφάλου αλουμινίου, αντλία βενζίνης Walbro 255 lt/h, φιλτροχοάνη GReddy, μπουζοκαλώδια Magnecor, μπουζί NEC, δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού D1, βάσεις κινητήρα TRD

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ

Κιβώτιο και μπλοκέ διαφορικό από ΕΡ82, τετράφτερος δίσκος Exedy, πλατό TRD, γυαλισμένος σφόνδυλος, μετατροπή σε υδραυλικό τιμόνι, βάσεις κιβωτίου TRD

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Αμορτισέρ Bilstein με ελατήρια MAD, εμπρός μπάρα θόλων από EP82

ΦΡΕΝΑ

Μετατροπή σε ΕΡ82 turbo σε εμπρός και πίσω άξονα με δισκόφρενα πίσω

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Ζάντες Momo 15 ιντσών με ελαστικά Fulda διαστάσεων 195/45/15

EXTERIOR

Εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, φανάρια καπό, πόρτα πορτμπαγκάζ και αεροτομή από ΕΡ82

INTERIOR

Bucket WRC Tuning, καντράν από ΕΡ82, θερμοκρασία και πίεση λαδιού VDO, μπαρόμετρο GReddy, turbo timer APEXi

BURN ME!

Ο Γιάννης Τρανταφύλλου είναι ο ιδιοκτήτης και βελτιωτής του γρήγορου Starlet. Ο Γιάννης είναι, προφανώς, μηχανικός και με το που αγόρασε το εργαλείο, το έγδυσε και ξεκίνησε να το βελτιώνει. Χρειάστηκε πολλή δουλειά, αλλά εντάξει, όταν έπηζε, έπαιρνε τα σκυλιά του και τραβούσε κατά το βουνό για να τουφεκίσει καμιά πέρδικα. Με την ολοκλήρωση των επεμβάσεων στο Starlet, τα όπλα του αυξήθηκαν κατά ένα…

Powered By

Γιάννης Τριανταφύλλου

Καρλόβασι Σάμου

Τηλ.: 6948 623529