Peugeot 106 Maxi 251 PS

Εικόνα burnout
Burn Out Team 12 Δεκ 2011

Το 106 μεγάλωσε, έγινε ετοιμοπόλεμο Maxi και, για να δείξει τις αρετές του, αναζητά πεδίο μάχης – και βέβαια αντίπαλο…

Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

Βλέποντάς το πρακτικά, θα έλεγες ότι, φαρδαίνοντας ένα αυτοκίνητο σαν το Peugeot 106, «ακυρώνεις» ουσιαστικά ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του μέσα στην πόλη, δηλαδή το μικρό μέγεθος και την πρακτικότητα που αυτό προσφέρει στη μετακίνηση. Ωστόσο, το να κάνεις το 106 σου Maxi, δηλαδή να το φουλάρεις με τα αγωνιστικά γονίδια της Peugeot Sport, δεν έχει να κάνει μόνο με το φάρδος – του bodykit εννοώ, έτσι? Όχι βέβαια. Τα 106 Maxi έχουν και δυνατά μοτέρ, έχουν και φρενάρες, έχουν και ανάρτηση τσίτα και ενισχυμένο πλαίσιο, και γενικά όσα χρειάζεται ένα αγωνιστικό για να διαπρέψει σε ραλλύ, αναβάσεις και χρονομετρημένα σε πίστα. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το πανέμορφο 106 που βλέπεις στις φωτογραφίες. Ξεκίνησε ως απλό και ταπεινό και δες που κατέληξε. Ας δούμε λοιπόν πώς.

Κινητήριος δύναμη
Εν αρχήν ήταν ο δίλιτρος EW10J4 από Peugeot 206, που ήρθε και κάθισε στο engine bay. Από τότε, έπαψε να λειτουργεί με εργοστασιακή μορφή – και όχι μόνο αυτό, αλλά έγινε και κομπρεσσοράτος χάρη στη μεταγραφή ενός Εaton από μοντέλο της Mercedes. Φυσικά το μοτέρ ενισχύθηκε, τόσο για να βγάλει ακόμα περισσότερα άλογα από όσα μπορούσε να προσφέρει η υπερτροφοδότηση, όσο και για να αποκτήσει την απαραίτητη… σκληράδα, ώστε να αντέχει την κακομεταχείριση και τις οκτάρες που στροφάρει συχνά. Πιστόνια, μπιέλες, εκκεντροφόροι, τετραπετάλουδα… Μόνο της Παναγιάς τα μάτια δεν επιστράτευσε η Gouletsos Racing Team στο τουμπάνιασμα του μοτέρ – αλλά δεν είμαι και πολύ σίγουρος για αυτό…
Το αποτέλεσμα ωστόσο των 251 PS και των 24,1 kgm ισχύος και ροπής αντίστοιχα σίγουρα δείχνει ότι το 106, από πλευράς κινητήρα τουλάχιστον, έχει γίνει κανονικό Maxi! Κάπως έτσι το αυτοκίνητο ξουρίζει όποια γενειάδα του την πέσει στην πίστα και αποδεικνύει πόσο σκληροτράχηλο και αποτελεσματικό είναι. Όμως…

Maxi look
…Ένα 106 Maxi έχει ως κυριότερο αισθητικό γνώρισμα το γνωστό, φαρδύ bodykit – και αυτό βέβαια ισχύει και στην περίπτωσή μας, αλλά με κάποια μικρά bonus. Το κοστουμάκι της Peugeot Sport προσφέρει λοιπόν την εμφάνιση που όλοι αγαπάμε στο 106, αλλά έχει ενισχυθεί αφενός μεν με carbon καπό και πόρτα πορτμπαγκάζ, αφετέρου δε με τις τρομερές 17άρες της Team Dynamics, κατασκευασμένες κατά παραγγελία της GRT. Δεν ξέρω τι λες για το χρώμα του εργαλείου, αλλά εμένα με ξετρελαίνει και βρίσκω πολύ ταιριαστό το παιχνίδι του πορτοκαλί χρώματος με το μαύρο και το συγκεκριμένο Μaxi ως ένα από τα ομορφότερα εκεί και εδώ έξω.
Και για να μη μείνω στην ομορφιά, το αυτοκίνητο είναι και ικανό: στην ανάρτησή του έχει πέσει τρομερή δουλειά, που μεταφράστηκε σε ουσιαστική βελτίωση, όπως συμβαίνει και με τα φρένα, αλλά και το σύστημα της μετάδοσης. Για να μην τα πολυλέω, κάθε τομέας του αυτοκινήτου, εκτός ηχοσυστήματος βεβαίως-βεβαίως, έχει δεχθεί εκτενείς μετατροπές, με το εσωτερικό να διεκδικεί ίσως τα πρωτεία με το carbon ταμπλό και το roll cage του.
Συνολικά τώρα, μπορεί τα απόλυτα νούμερα που αφορούν το μοτέρ να μην εντυπωσιάζουν, αλλά ως «οντότητα» το αυτοκίνητο έχει γίνει αρκετά ικανό – το μικρό του σχετικά βάρος, σε συνάρτηση με το βελτιωμένο μοτέρ και με τις ενισχύσεις σε ανάρτηση και μετάδοση παράγουν ένα αποτέλεσμα που μόνο ελκυστικό μπορείς να χαρακτηρίσεις, όταν το δεις να σπάει τα χρονόμετρα στις πίστες. Και, αν παρακολουθείς τα αγωνιστικά πράγματα στη βόρεια Ελλάδα, σίγουρα κάπου θα το πετύχεις…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο EW10J4 είναι δίλιτρος και αποδίδει 140 άλογα από τη μάνα του. Στην περίπτωσή μας όμως φτάνει τα 251 PS στις 8.108 rpm και τα 24,13 kgm στις 6.559 rpm αξιοποιώντας έναν κομπρέσσορα Eaton από Mercedes, που δουλεύει στα 0,3 bar, και πολλά άλλα καλούδια. Η κεφαλή έχει ανοιχτεί και υποστεί ροϊκή εξέλιξη από τη Sevdalis SuperFlow, ενώ οι μπιέλες και τα πιστόνια είναι σφυρήλατα εξαρτήματα της Wossner – η σχέση συμπίεσης είναι στο 12:1, χάρη στην χαμηλή πίεση υπερπλήρωσης. Τα retainers και τα ελατήρια των βαλβίδων είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο από την dbilas, η οποία έχει κατασκευάσει και τους νέους εκκεντροφόρους με διάρκεια 310 μοιρών, βύθιση 11,8mm και ρυθμιζόμενα γρανάζια. Από εκεί και πέρα, ο στρόφαλος είναι ζυγισμένος και σφυρήλατος και φτιαγμένος από την GRT, όπως συμβαίνει και με την τετραπετάλουδη εισαγωγή καυσίμου με διάμετρο πεταλούδας 51mm, με μπεκ 470cc να φτύνουν τις απαραίτητες ποσότητες βενζίνης, η οποία προέρχεται από το χειροποίητο ντεπόζιτο 22 λίτρων by GRT στο πίσω μέρος και από μια αντλία καυσίμου της Walbro με παροχή 250lt/h.
Το μοτόρι διαθέτει επίσης ελεύθερη εισαγωγή αέρα, ψυγείο από VW, intercooler και σωληνώσεις by GRT, κάρτερ με διαφράγματα, σύστημα τροφοδοσίας λαδιού Accusump, μπουζί Champion QC59C, και βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το χταπόδι 4 σε 1, που καταλήγει σε εξάτμιση διαμέτρου 76mm.
Στη διαχείριση όλων των παραπάνω, ένας άγραφος εγκέφαλος Fastech, προγραμματισμένος κατάλληλα από την GRT.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εδώ έχει πέρσι πολύς ιδρώτας τόσο από την GRT, όσο και από τον Κυρλαγκίτση της Jam Sport: τα top-mounts είναι ρυθμιζόμενα, ενώ για το πίσω μέρος έχει κατασκευαστεί ένα σύστημα ρύθμισης του κάμπερ και του toe-in. Επιπλέον ενισχύσεις έχουν φτάσει με τη μορφή αντιστρεπτικής Maxi 19mm, αλλά και με τα ψαλίδια, τα οποία η GRT έχει κάνει πλέον με μπίλιες. Τέλος, τα αμορτισέρ Bilstein PSS συνεργάζονται εμπρός με ελατήριο H&R 330 λιμπρών και πίσω με ράβδο στρέψης 23mm.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Ένα εξάρι κιβώτιο με τροποποιημένες σχέσεις είναι ο άρχοντας της μετάδοσης, με υπαρχηγό ένα μπλοκέ διαφορικό κατασκευασμένο από την GRT. Παρόλο το σχετικά μικρό βάρος και την όχι και τόσο τρελή δύναμη του αυτοκινήτου, τα ημιαξόνια ενισχύθηκαν για λόγους αξιοπιστίας. Κλείνοντας, να πούμε ότι το τερατάκι έχει αλλάξει και συμπλέκτη, χρησιμοποιώντας πλέον έναν τρίφτερο της Valeo, ενώ έχει αποκτήσει και κρεμαγέρα δύο στροφών για πιο άμεσες αντιδράσεις στο δρόμο.

ΦΡΕΝΑ
Ένα αυτοκίνητο που συχνάζει στις drag strips, συνήθως δε χρησιμοποιεί ιδιαίτερα δυνατά φρένα. Όχι όμως αυτό: εδώ έχουμε ένα σετ φρένων με τετραπίστονες δαγκάνες και πλευστούς δίσκους 330mm της GRT, για να σβήνουν τα χιλιόμετρα αποτελεσματικά από το κοντέρ, ενώ στο πίσω μέρος έχουμε δίσκους 266mm. Είναι ηλίου φαεινότερο πως το αυτοκίνητο έχει μπρος-πίσω σωληνάκια υψηλής πίεσης, ενώ φοράει επίσης και τακάκια Ferodo DS3000.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Της μεταμόρφωσης το κάγκελο γίνεται εδώ πέρα! Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και μάλιστα στο πίσω μέρος, έχει μεταφερθεί το σύστημα του υδραυλικού τιμονιού και του ABS νέας γενιάς που χρησιμοποιείται, αλλά και η μπαταρία. Εντωμεταξύ, το ταμπλό έχει γίνει όλο carbon και έχει γεμίσει αεροπορικούς διακόπτες και λαμπάκια. Κεντρικά είναι τοποθετημένο ένα στροφόμετρο 10 ιντσών Auto Meter Cobalt, ενώ τη δουλειά του οδηγού κάνουν πιο εύκολη το μπαρόμετρο της Ιtalmanometri και κυρίως το πολυόργανο της Fastech, που μόνο καφέ δεν ψήνει!
Σημαντικές προσθήκες αποτελούν επίσης τα bucket Sparco Evo με ζώνες τεσσάρων σημείων 3 ιντσών πλάτους, το roll cage χρωμομολυβδενίου της Sparco και βέβαια ο εντυπωσιακός πυργολεβιές της GRT.


Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
251 PS @ 8.108 rpm / 24,13 kgm @ 6.559 rpm

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
140 PS @ 6.000 rpm / 19,4 kgm @ 4.100 rpm (2.0L)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Peugeot EW10J4, 1.997cc, 4κύλινδρος, 2 ΕΕΚ, ροϊκή εξέλιξη, σφυρήλατος στρόφαλος GRT, σφυρήλατες μπιέλες και πιστόνια Wossner, εκκεντροφόροι με ρυθμιζόμενα γρανάζια, retainers και ελατήρια βαλβίδων αλουμινίου dbilas, τετραπετάλουδη εισαγωγή R51 GRT, μπεκ 470cc, χειροποίητο χταπόδι 4-1, εξάτμιση Φ76, ελεύθερη εισαγωγή αέρα, αντλία βενζίνης Walbro 250 lt/h, αλουμινένιο ντεπόζιτο 22lt GRT στο πορτμπαγκάζ, κομπρέσσορας Eaton, χειροποίητο ψυγείο και intercooler, διαφράγματα κάρτερ, τροφοδοσία λαδιού Accusump, μπαταρία στο πορτμπαγκάζ, άγραφος εγκέφαλος Fastech, πρόγραμμα by GRT

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Κιβώτιο έξι σχέσεων με μετατροπή σε σχέσεις, μπλοκέ διαφορικό GRT, τρίφτερος συμπλέκτης Valeo, ενισχυμένα ημιαξόνια, κρεμαγέρα δυο στροφών, υδραυλικά τιμονιού και ABS στο πίσω μέρος

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Αμορτισέρ Bilstein PSS, ελατήρια H&R εμπρός 330lb, ρυθμιζόμενα top-mounts, σύστημα ρύθμισης κάμπερ/σύγκλισης GRT, ράβδοι στρέψης 23mm GRT, αντιστρεπτική Maxi 19mm, ψαλίδια με μπίλιες GRT

ΦΡΕΝΑ
Εμπρός τετραπίστονα με πλευστούς δίσκους 330mm GRT, πίσω δίσκοι 266mm, τακάκια Ferodo DS3000, ABS νέας γενιάς

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες Team Dynamics 8,5x17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 235/45

EXTERIOR
Πλήρες bodykit Peugeot Sport, carbon καπό και πόρτα πορτμπαγκάζ

INTERIOR
Bucket Sparco Evo, ζώνες 4 σημείων 3’’, roll cage Sparco χρωμομολυβδενίου, carbon ταμπλό με custom διακόπτες, πυργολεβιές GRT, πολυόργανο ελέγχου Fastech, στροφόμετρο 10’’ Auto Meter Cobalt, μπαρόμετρο Ιtalmanometri

BURN ME!
Ο Γιάννης Γκουλέτσος είναι ιδιοκτήτης της Gouletsos Racing Team, ενός μηχανουργείου στη Θεσσαλονίκη που ασχολείται με εξειδικευμένα, αγωνιστικά projects. Ο Γιάννης ξεκίνησε να αγωνίζεται με kart, προχώρησε στα dragster και πλέον τρέχει σε πίστα με το εργαλείο, το οποίο του τρώει τον περισσότερο χρόνο του, όταν δεν τον αφιερώνει στη γυναίκα και τα δυο παιδιά του. Επί τη ευκαιρία, ευχαριστεί και τους χορηγούς του, που τον έχουν βοηθήσει αρκετά: το Pit Stop Group του Γιώργου Παπαπέτρου, που φροντίζει για τον εφοδιασμό και την καθαριότητα του αυτοκινήτου, αλλά και τον Σάκη Στόικο, που το υποστηρίζει μηχανολογικά.
Τέλος, να σημειώσω ότι είναι αρκετά ενεργό μέλος του motorsport-spec.gr, ενός site που πραγματεύεται τους αγώνες σε πίστα. Τσέκαρέ το!

Powered By
GRT
Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου, Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 6947276901