Opel Corsa 216 PS

Εικόνα burnout
Burn Out Team 12 Δεκ 2011

Αν έχεις βαρεθεί να διαβάζεις για bolt-on kits και για engine swaps, είσαι στην κατάλληλη σελίδα: αυτό το Opel Corsa είναι η προσωποποίηση της παλιάς και παραδοσιακής πατέντας

Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

Στις μέρες μας πλέον, οι έτοιμες βελτιωτικές λύσεις έχουν την τιμητική τους – ο κόσμος τείνει πια να προτιμά να φορέσει στο αυτοκίνητό του κάτι δοκιμασμένο και επώνυμης προέλευσης, παρά να εμπιστευτεί τις τύχες του σε κάποιον μάστορα με αρκετές φορές αμφιλεγόμενα, τουλάχιστον, αποτελέσματα. Και, αν και καταλαβαίνω το σκεπτικό που οδηγεί τον κόσμο σε αυτή την κατεύθυνση, πρέπει να παραδεχτώ ότι, παρόλο που συνήθως βγαίνεις κερδισμένος ακολουθώντας το, δεν αποτελεί, στο μυαλό μου τουλάχιστον, τον ορισμό αυτού που αποκαλούμε βελτίωση. Για εμένα η βελτίωση είναι συνήθως συνυφασμένη με το να παίρνεις κάτι και να του αλλάζεις χαρακτηριστικά προς το καλύτερο – υπό αυτή την έννοια θεωρώ πιο «βελτιωμένο» και σκληροπυρηνικό ένα αυτοκίνητο με ανοιγμένα σωθικά, παρά ένα με αγοραστό, φασόν turbo κιτ.
Φαίνεται ότι και ο Μάνος, ιδιοκτήτης του Opel Corsa B για το οποίο σου γράφω, είναι της ίδιας άποψης με εμένα. Αν και θα μπορούσε να κάνει το 1400άρι Corsa του να πετάει, χρησιμοποιώντας, π.χ., ένα μοτέρ από Calibra, εκείνος αποφάσισε να ακολουθήσει άλλο δρόμο: εκείνον του υπερκυβισμού, της υπερτροφοδότησης και γενικά της μετατροπής του εργοστασιακού μοτέρ με εξαρτήματα από μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.

Οικογενειακή υπόθεση
Από τη στιγμή που αποφασίστηκε να τουρμπιστεί το Corsa, ο υπερκυβισμός του μοτέρ των 1,4 λίτρων ήταν δεδομένος – βλέπεις, η φτερωτή της Garrett GT28 χρειάζεται επαρκή ποσότητα καυσαερίων για να περιστρέφεται με τη μικρότερη δυνατή υστέρηση. Δεδομένη ήταν και η ενίσχυση του κινητήρα από πλευράς αξιοπιστίας, επομένως το καπάκι ξεβιδώθηκε και τα σωθικά ατσαλώθηκαν. Ακολούθησαν κάποιες απαραίτητες περιφερειακές βελτιώσεις – και το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο να ανέβει στο δυναμόμετρο και να ρυθμιστεί κατάλληλα. Όπερ κι εγένετο – και μετά από μερικά πατήματα η «βελόνα» του Maha σταμάτησε στα 216 άλογα ισχύος και στα 28,2 kgm ροπής, νούμερα ιδιαίτερα ικανοποιητικά, αν αναλογιστείς ότι προήλθαν από ένα μοτέρ που ξεκίνησε να ζει ως 1.4!
Καταλαβαίνεις βέβαια ότι πλέον το αυτοκίνητο έχει πολύ περισσότερα άλογα από ό,τι είχε προβλέψει ο κατασκευαστής του. Οπότε η αναβάθμιση του συστήματος της μετάδοσης ήταν εξίσου αναγκαία – το εργαλείο φόρεσε ένα συμπλέκτη της Sachs Racing για να μπορεί η δύναμη να βγαίνει στο δρόμο σωστά, ενώ ένα κιβώτιο από 1.6 κούμπωσε για να βοηθήσει με την κλιμάκωσή του επιδόσεις.
Μπορεί το βάρος του να εξακολουθεί να είναι μικρό, αλλά τα επιπλέον άλογα κάνουν την ανάγκη για βελτίωση της επιβράδυνσης επιτακτική, πράγμα που έγινε κατανοητό από την πρώτη στιγμή. Καλωσορίστε λοιπόν το… brake swap της Opel, αφού στον εμπρός άξονα του Corsa τοποθετήθηκαν φρένα από Opel Astra F, ενώ για τον πίσω επιλέγησαν αντίστοιχα από Vectra.

Round and round
Δε χρειάζεσαι εμένα να σου πω πόσα έχεις να κερδίσεις από την αντικατάσταση της εργοστασιακής ανάρτησης από μια aftermarket - ούτε ο Μάνος χρειαζόταν εμένα να του το πω, αφού πήρε από μόνος του την απόφαση να φορέσει ένα σετ αμορτισέρ της Bilstein με ελατήρια της H&R. Τα παραπάνω, σε συνάρτηση με τις 17άρες, βαμμένες μαύρες Kosei, χαρίζουν στο Corsa μια αρκετά επιθετική εμφάνιση, χαρακτηριστικό που απέκτησε ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα μετά την τοποθέτηση του χειροποίητου bodykit. Πλέον το Corsa δεν είναι ένα παλιό μοντέλο με μοτέρ αρκετά αυξημένων δυνατοτήτων. Έχει γίνει ένα σχεδόν vintage κόσμημα με μεγάλες ικανότητες, που έχει δεχθεί επεμβάσεις και στο εσωτερικό του. Βέβαια, εξετάζοντας το σύνολο της βελτίωσης που έχει υποστεί σε όλους τους τομείς το αυτοκίνητο, δεν είναι δύσκολο να βρεις ποιος τομέας είναι αυτός που πρωταγωνιστεί: όποιος απάντησε «ο κινητήρας», κερδίζει μασημένο λουκούμι με έξτρα άχνη! Πράγματι, το μοτέρ τραβά το μεγαλύτερο μέρος του ενδιαφέροντος πάνω του, όχι τόσο για τα νούμερα αναφορικά με την απόδοσή του, αλλά κυρίως για την φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από τον τρόπο που βελτιώθηκε. Μια φιλοσοφία που προέρχεται από τις απαρχές της βελτίωσης, που απαιτεί πολλές δοκιμές ή ακόμα και ζημιές, αν θέλεις, αλλά που προέρχεται απευθείας από το απώτερο παρελθόν της βελτίωσης των αυτοκινήτων και που, στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, κάνει τον μάστορα να ξεχωρίζει από τον κάστορα. Γιατί σχεδόν όλοι οι μηχανικοί μπορούν να προμηθευτούν οτιδήποτε bolt-on και να σου δώσουν 100, ξέρω ‘γώ, επιπλέον άλογα, χωρίς να χρειαστεί παρά να σφίξουν πέντε βίδες, που λέει ο λόγος. Το να χρησιμοποιείς όμως ως βάση ένα μοτέρ 1.4, να του φοράς πράγματα από 1.6 και να το ρεκτιφιάρεις στο 1.8, δεν είναι απλό πράγμα, πόσο μάλλον να το κάνεις να δουλεύει και αποδοτικά, όπως αυτό εδώ. Και, αν αναρωτιέσαι για το κατά πόσον είναι γρήγορο το εργαλείο ή όχι με «μόνο» 216 άλογα, να σου θυμίζω ότι μιλάμε για ένα μοντέλο με καθαρό βάρος κάτω από 900 κιλά. Εντάξει τώρα?

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Η βελτίωση στο μοτέρ ξεκίνησε με βάση τον 1400άρη, 8βάλβιδο κινητήρα, ο οποίος με πιστόνια Accralite και μπιέλες Arrow  αύξησε την χωρητικότητά του στα 1,8 λίτρα. Μια χειροποίητη φλάντζα έριξε τη συμπίεση στο 8,5:1 – λογικό από τη στιγμή που πάνω στη νέα, χειροποίητη (όπως και η υπόλοιπη εξάτμιση) πολλαπλή εξαγωγής κούμπωσε μια 28άρα Garrett, που λειτουργεί με πίεση υπερπλήρωσης στα 1,4 bar. Παρέα στο τούρμπο κάνουν μια σκάστρα Turbosmart και μια εξωτερική wastegate της Tial, αλλά και το αναπόφευκτο χειροποίητο intercooler με κολάρα EVOMS, που μαζί με το νέο ψυγείο από 1.6 επωμίζεται το καθήκον της ψύξης. Επιστρέφοντας στην κεφαλή, σημειώνω ότι έχει υποστεί ροϊκή εξέλιξη και έχει αποκτήσει εκκεντροφόρο από 1.6.
Για να γεμίζουν οι μεγαλωμένοι κύλινδροι με επαρκή ποσότητα καυσίμου, επιλέχθηκαν μια αντλία της Bosch των 5 bar, αλλά και ένα σετ μπεκ της ίδιας εταιρείας με παροχή 550cc. Τέλος, στο Corsa φορέθηκε ένας εγκέφαλος DTA S40, τον οποίο προγραμμάτισε ο Μπάτσιος.
Όλα τα παραπάνω συνδυασμένα δίνουν 216 PS στις 5.570 rpm και 28,2 kgm στις 5.415 rpm. Τα νούμερα αυτά είναι εξαιρετικά για την περίπτωση και σίγουρα δεν υπάρχει λόγος να κάνω ουδεμία σύγκριση με εκείνα του εργοστασιακού μοντέλου. Ας επικεντρωθούμε στη λειτουργία λοιπόν: οι καμπύλες της ροπής και της ισχύος του μοτέρ είναι αρκετά ομαλές και γραμμικές, αλλά είναι προφανές ότι ο κινητήρας δεν είναι στα καλύτερά του, όταν λειτουργεί κάτω από τις 4.000. Εκεί αρχίζει ζωντανεύει – ξεκινάνε τα ωραία και το μοτέρ σκυλιάζει μέχρι τις 6.240 rpm!

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Εντάξει, μετά από τόσα χρόνια που κυκλοφορεί, η δεύτερη γενιά του Opel Corsa έχει πλέον ξεπεραστεί αισθητικά. Τι πιο λογικό λοιπόν, από το να ομορφύνει λιγάκι με την τοποθέτηση ενός bodykit. Στην περίπτωσή μας χρησιμοποιείται ένα χειροποίητο κοστουμάκι, που αποτελείται από πολυεστερικούς προφυλακτήρες στο εμπρός και πίσω μέρος, και φυσικά από sideskirts. Ο πίσω προφυλακτήρας διαθέτει ψευτο-diffuser στο κάτω μέρος του, ενώ ο εμπρός είναι πιο εντυπωσιακός, με ανοίγματα στα άκρα του και με το intercooler να προβάλλει απειλητικό από το κέντρο. Την αγριότερη μούρη του Corsa κάνει ακόμα πιο έντονη το καπό bad boy, που έχει επενδυθεί με αυτοκόλλητο carbon.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Η καμπίνα των επιβατών του Corsa έχει γίνει αρκετά πιο μάχιμη από την εργοστασιακή: μιλάμε για τη χαρά της Sparco, αφού το αυτοκίνητο έχει εξοπλιστεί με bucket καθίσματα Pro 2000 και ζώνες 4 σημείων της εν λόγω εταιρείας, στη γκάμα της οποίας ανήκει και το τιμόνι και ο λεβιές. Από εκεί και πέρα έχουμε τα όργανα ενδείξεων: θερμοκρασία λαδιού και βολτόμετρο της Auto Meter, μπαρόμετρο και θερμοκρασία καυσαερίων ODG και ένα shift light για όταν τα πράγματα κρέμονται σε μια κλωστή…


Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
216 PS @ 5.570 rpm / 28,2 kgm @ 5.415 rpm

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
91 PS @ 6.000 rpm / 12,7 kgm @ 4.000 rpm

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.798cc, 4κύλινδρος, 8βάλβιδος, τουρμπίνα Garrett GT28, σκάστρα Turbosmart, εξωτερική wastegate Tial, χειροποίητη φλάντζα, ροϊκή εξέλιξη κεφαλής, εκκεντροφόρος από 1.6, πιστόνια Accralite, μπιέλες Arrow, στρόφαλος από 1.6 8V, χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής και εξάτμιση Φ63, αντλία καυσίμου Bosch 5 bar, μπεκ Bosch 550cc, χειροποίητο intercooler, κολάρα EVOMS, ψυγείο από 1.6, ECU DTA S40 by Μπάτσιος

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Κιβώτιο ταχυτήτων 1.6, συμπλέκτης Sachs Racing

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Αμορτισέρ Bilstein με ελατήρια H&R

ΦΡΕΝΑ
Εμπρός από Astra F, πίσω από Vectra

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες Kosei 7,5x17 ιντσών Maxxis Z4 Victra διαστάσεων 205/40

EXTERIOR
Χειροποίητο bodykit αποτελούμενο από εμπρός και πίσω προφυλακτήρα και sideskirts, καπό bad boy με αυτοκόλλητο carbon

INTERIOR
Τιμόνι, λεβιές, bucket Pro 2000 και ζώνες 4 σημείων Sparco, θερμοκρασία λαδιού και βολτόμετρο Auto Meter, μπαρόμετρο και θερμοκρασία καυσαερίων ODG, shift light

BURN ME!
Ο Μάνος είναι 22 ετών, εργάζεται ως ψυκτικός και αν θέλεις να τον βρεις, συχνάζει στο ΣΕΦ. Να σημειώσω ότι το παλικάρι μας είχε για προηγούμενο αυτοκίνητο ένα Citroen Saxo VTS, αλλά τελικά τον κέρδισε ο δρόμος της υπερτροφοδότησης, οπότε το πούλησε και τούρμπισε το Corsa. Μιλάμε για μεγάλα κουράγια!

Powered By
Alex Specialist
Λ. Θηβών 20, Πειραιάς
Τηλ.: 210 4207315
www.alexspecialist.gr