Nissan 350Ζ 316 PS

Εικόνα burnout
Burn Out Team 13 Δεκ 2011

Έτσι σε θέλω! Το μοτέρ του 350Ζ βελτιώθηκε ατμοσφαιρικά και με 316 άλογα το παιχνίδι αρχίζει…

Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

Κάθε αυτοκίνητο απευθύνεσαι σε κάποιον, όχι ατομικά, αλλά στην «κοινωνική ομάδα» όπου ανήκει, χοντρικά μιλώντας. Όπως λοιπόν Μπέμπες και Μερτσεντέ είναι ταμάμ για τους (wannabe και μη) νεόπλουτους, ή για όσους θέλουν να το παίζουν τέτοιοι, υπάρχουν και αυτοκίνητα που, στα μάτια κάποιων, σε κάνουν να δείχνεις γνώστης της αυτοκίνησης και πρώτο τιμόνι στην πιάτσα. Και, όπως και να το κάνουμε, ένα 350Ζ είναι από αυτά τα μοντέλα. Το «γιατί?» είναι εύκολο να απαντηθεί: είναι γρήγορο, έχει σπορ συμπεριφορά, και, το κυριότερο, είναι πισωκίνητο και έχει τη δύναμη που χρειάζεται ώστε να εκμεταλλεύεται αυτό το γεγονός, παράγοντας παρατεταμένες, παραβολικές και μη τροχιές και παρακινώντας τους παραβρισκόμενους σε παραλήρημα και παράκρουση. Παραδίνομαι! Το Nissan 350Ζ είναι από τα πιο σκληροπυρηνικά εργαλεία που μπορεί κανείς να αγοράσει ανεξαρτήτως χρημάτων, ιδιαίτερα στις μέρες μας, στις μέρες της οικονομίας καυσίμου, των παντοδύναμων ηλεκτρονικών και των μεγάλων χώρων για αποσκευές και μικροαντικείμενα. Και ακόμα μιλάμε για το μαμά 350Ζ – για να καταλάβεις τι ακριβώς παίζει με το συγκεκριμένο και βελτιωμένο Ζ, θα πρέπει να διαβάσεις παρακάτω…

Υποδομή
Δεν ξέρω πού ακριβώς θα καταλήξει το μαύρο κι άραχνο αυτό 350Ζ, αλλά βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο: έχεις δει την ταινία Black Sheep, όπου γενετικά μεταλλαγμένα αρνιά γίνονται ανθρωποφάγα? Ε, το 350Ζ, αν και εξωτερικά δεν το χαρακτηρίζεις ως αρνί βέβαια, ωστόσο δεν έχει κάτι επάνω του που να σε προϊδεάζει για το σφυρήλατο μοτέρ, με πιστόνια/ μπιέλες/ εκκεντροφόρους και τα σχετικά. Κι αν δεν το δεις να ξεκινάει μανιασμένο από στάση ή να στρίβει πλαγιασμένο στην Πάρνηθα, καπνίζοντας και λιώνοντας τα λάστιχά του, δεν καταλαβαίνεις για την αναβαθμισμένη του μετάδοση ούτε για την ανάρτηση Tein Mono Flex, που προσφέρει τα μέγιστα στην οδική συμπεριφορά και διευκολύνει κάθε … ταρζανιά που, κακά τα ψέματα, δύσκολα αποφεύγεις να κάνεις όταν βρίσκεσαι στο τιμόνι του.
Εντωμεταξύ, οι επεμβάσεις στο μοτέρ του το βοηθούν να φτάνει τα 316 άλογα ακολουθώντας ατμοσφαιρικό μονοπάτι, πράγμα που σημαίνει ότι το εργαλείο, με τελική στα 250 km/h και 0-100 km/h στα 6,4 secs από το εργοστάσιο, ξεπερνά αυτά τα δεδομένα και ανεβαίνει κατηγορία. Γι αυτό και το σύστημα των φρένων έχει αναβαθμιστεί αρκετά, με ένα σετ GREX να φροντίζει ώστε να φέρνει σε λογαριασμό τις μεγάλες ταχύτητες που έρχονται στο άψη σβήσε.

Quotient
Λατρεύω τα κατάμαυρα αυτοκίνητα. Θέλω να έχουν μαύρο χρώμα, μαύρες ζάντες, μαύρα φανάρια και τέζα σκούρες μεμβράνες στα τζάμια – ακόμα και τις δαγκάνες των φρένων να έχεις βάψει μαύρες, μέσα είσαι! Υπό αυτό το πρίσμα, το μαύρο 350Ζ με τις μαύρες ματ, 18άρες Ultralite κερδίζει εύκολα την καλή μου εντύπωση, ακόμα και σβηστό, παρκαρισμένο στην άκρη του δρόμου. Όταν παίρνει μπροστά όμως, ξεχνάς ομορφιά, καλαισθησία και άλλα χαριτωμένα και εστιάζεις σε άλλο θέμα, πιο σημαντικό. Το θέμα είναι ότι το αρκετά απολαυστικό, αν ξέρεις τι να κάνεις, 350Ζ, έχει γίνει απολαυστικότερο. Το θέμα είναι ότι το 350Ζ έχει φτάσει σε σημείο ώστε να μπορεί να κοιτάζει στα μάτια τον μεγάλο αδελφό του, το 370Ζ. Τόσο σε ισχύ, όσο και σε ικανότητες. Το θέμα είναι ότι το Ζ, όπως έχει γίνει, προβάλλει ως ένα αξιόλογο παιχνίδι για ενήλικα παιδιά, που μπορεί να μετατραπεί ωστόσο μέχρι και σε επικίνδυνο, αν πιστέψεις πως μπορείς να το δαμάσεις με ευκολία. Γιατί το αυτοκίνητο μπορεί να κάνει πολλά – για εσένα δεν είμαι σίγουρος…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Το 3,5λιτρο μοτέρ του 350Ζ αποδίδει από τη μάνα του 280 άλογα. Αν τα βρίσκεις λίγα και δεν πολυθέλεις να μπλέξεις με την υπερτροφοδότηση, αυτός είναι ο δρόμος που ακολουθείς: κατά πρώτον φροντίζεις ώστε οι κεφαλές να εξελιχθούν ροϊκά, ενώ αντικαθιστάς τις εργοστασιακές φλάντζες με κομμάτια της Cosworth με πάχος 0,6mm - αυτό ανεβάζει τη συμπίεση στο 11:1 από το 10,3:1. Κατόπιν ασχολείσαι με τις βαλβίδες: οι εργοστασιακές φεύγουν και έρχονται νέες της Ferrea, 1mm μεγαλύτερες με ελατήρια Tomei, ενώ της Ferrea είναι και τα valve guides. Πιστόνια (στα 96mm) και μπιέλες, αμφότερα σφυρήλατα, ανήκουν στη γκάμα των CP Carrillo και Crower αντίστοιχα, ενώ της Crower είναι και οι εκκεντροφόροι, οι οποίοι έχουν διάρκεια 272 μοιρών και βύθισμα 11,66mm.
Οι πολλαπλές εξαγωγής στις δυο μεριές του V αντικαταστάθηκαν από δυο χταπόδια της DC Sports, ενώ την καθοδήγηση των καυσαερίων παρακάτω έχει αναλάβει μια ολόσωμη εξάτμιση της NISMO.
Στις νέες περιφερειακές ενισχύσεις υπάγεται ένα ψυγείο αλουμινίου της Mishimoto, ένα θερμοστάτη της και μια αντλία λαδιού υψηλής πίεσης της NISMO, ένα σετ ρουλεμάν της Cosworth και τροχαλίες της Unorthodox, ενώ στο ρόλο της ECU έχουμε τον FCON V-PRO της HKS, προγραμματισμένο από την Street 'n' Drift Tuning Shop.
Επί της ουσίας τώρα: δεν έχει μόνο πολύ ομαλές, ατμοσφαιρικό γαρ, καμπύλες ισχύος και ροπής. Το 350Ζ έχει επίσης γίνει πιο ισχυρό, αφού πλέον αποδίδει 316 PS ισχύος στις 6.655 rpm. Και όχι μόνο αυτό: συγκρίνοντάς τις με τις εργοστασιακές επιδόσεις, βλέπουμε ότι το εργαλείο έχει γίνει αρκετά πιο αποδοτικό, σε επίπεδο δύναμης τουλάχιστον. Τα 280 «μέγιστα» άλογα που αποδίδει το μαμά στις 6.200 rpm στην περίπτωσή μας έρχονται 400 rpm νωρίτερα. Η ροπή όμως είναι μια άλλη ιστορία. Αν και το εργοστασιακό αποδίδει 37 kgm στις 4.800 rpm, το βελτιωμένο βγάζει 36,2 kgm, και μάλιστα σε ελαφρώς υψηλότερες στροφές, στις 4.995 rpm – οπότε το συνολικό αποτέλεσμα μπορεί και να αποκαλεστεί ισοπαλία…

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Για ένα αυτοκίνητο με προδιαγραφές drift… δρόμου, ο ανθεκτικός και αξιόπιστος συμπλέκτης είναι εκ των ουκ άνευ. Έτσι επιλέχτηκε ένας της Jim Wolf Technologies, ώστε η δύναμη να βγαίνει σωστά στους τροχούς και να μην υπάρχουν προβλήματα αξιοπιστίας. Στη γκάμα της ίδιας εταιρείας ανήκει και το νέο, ελαφρωμένο βολάν, ενώ η σημαντικότερη επέμβαση όλων στην μετάδοση είναι προ των πυλών: το μπλοκέ διαφορικό 2 way της KKAZ έχει φτάσει και μπορεί και να έχει ήδη τοποθετηθεί, την ώρα που διαβάζεις αυτές τις γραμμές.

ΦΡΕΝΑ
Το 350Ζ έχει από τη μάνα του αρκετά ικανοποιητικό σύστημα πέδησης, με αεριζόμενα δισκόφρενα και δίσκους 324mm εμπρός και 322mm πίσω. Ωστόσο, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και έτσι στον εμπρός άξονα τοποθετήθηκε ένα σετ από εξαπίστονα φρένα της GREX με δίσκους διαμέτρου 355mm.


Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
316 PS @ 6.655 rpm / 36,2 kgm @ 4.995 rpm

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
280 PS @ 6.200 rpm / 37 kgm @ 4.800 rpm

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
3.498cc, V6, 24βάλβιδος, ροϊκή εξέλιξη κεφαλής, φλάντζες Cosworth 0,6mm, εκκεντροφόροι Crower stage 3 272o - 11,66mm, βαλβίδες και valve guides Ferrea, ελατήρια βαλβίδων Tomei, πιστόνια CP, μπιέλες Crower, ρουλεμάν Cosworth, μπουζόνια ARP, αντλία καυσίμου υψηλής NISMO, τροχαλίες Unorthodox Racing, πολλαπλές εξαγωγής DC Sports, εξάτμιση NISMO, ψυγείου αλουμινίου Mishimoto, θερμοστάτης NISMO, ECU HKS FCON V-PRO

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Συμπλέκτης και σφόνδυλος Jim Wolf, μπλοκέ διαφορικό KAAZ 2-way

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Coilovers TEIN Mono Flex

ΦΡΕΝΑ
Εμπρός εξαπίστονα GREX με δίσκους διαμέτρου 355mm

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες Ultralite 9x18 εμπρός και 9,5x18 ιντσών πίσω με ελαστικά Continental διαστάσεων 245/40 εμπρός και 275/35 πίσω

EXTERIOR
Εργοστασιακό

INTERIOR
Εργοστασιακό

Powered By
Street n’ Drift Tuning Shop
Προκοπίου 13 & Κρυστάλλη, Περιστέρι
Τηλ.: 6946 798949
http://www.sndtuning.gr