Mitsubishi Lancer EVO 9 416 PS

Εικόνα burnout
Burn Out Team 12 Δεκ 2011

Ρύθμισε το κάθισμα, δέσε τη ζώνη σου, φτιάξε τους καθρέφτες: πρέπει να είσαι πάντα έτοιμος, γιατί με αυτό το EVO… Oλα παίζουν!

Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

Τις προάλλες τα έβαλε με ένα δυνατό Impreza στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης. Μπορεί να τον δυσκόλεψε λιγάκι, αλλά τελικά τον πάτησε. Εντάξει, λίγο η έξαψη της στιγμής της εκκίνησης, λίγο η τσίτα των αλλαγών στο σωστό χρόνο, λίγο το στροφόμετρο να σημαδεύει τις 7.500 rpm, λίγο η τελική επικράτηση – λογικά ο Άγγελος θα έπρεπε να πετάει απ’ τη χαρά του. Ωστόσο, αυτά είναι συνηθισμένα πράγματα για εκείνον. Δεν είναι η πρώτη φορά που κερδίζει κάποια κόντρα με δυνατό αντίπαλο -ιδιαίτερα από τη στιγμή που έκανε το EVO 9 του… όπως το έκανε- και σίγουρα ούτε η τελευταία. Εδώ το θέμα μας όμως είναι κυρίως το μέσο, όχι τόσο ο χειριστής. Και ο Άγγελος γνωρίζει καλά ότι ο μάστορας κρίνεται κατά μεγάλο ποσοστό από τα εργαλεία του. Και όταν αγόρασε το ενιάρι EVO του, δε δίστασε να κάνει την σωστή κίνηση και να το δυναμώσει, απομυζώντας από το μοτέρ του κάμποσα από τα επιπλέον άλογα και κιλά που μπορεί να δώσει, αν κάποιος γνώστης το περιποιηθεί σωστά.

Evolution
Ο γνώστης που αναφέρω παραπάνω βρέθηκε στο πρόσωπο του Παύλου Βουλγάρογλου της Garage – Autotechniques. Όταν το EVO πέρασε τις πόρτες της, έφερνε μαζί του τα γνωστά 280 άλογα. Λίγες μέρες μετά, ο στάβλος είχε μεγαλώσει και το κοπάδι αυγάτισε: πλέον 416 ίπποι βρίσκονται ετοιμοπόλεμα κάτω από το καπό, με 57,4 kgm ροπής να στριμώχνονται κάνοντάς τους παρέα. Μπορεί τα νούμερα να μην σε εντυπωσιάζουν, υπό την έννοια ότι κατά καιρούς σου έχουμε παρουσιάσει πολύ δυνατότερα EVO, αλλά το θέμα μας εδώ είναι ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται καθημερινά, τόσο συμβατικά όσο και… αντικοινωνικά. Κοινώς, εκτός από το να πατάει σε ευθείες και στροφές, το μηχάνημα πάει τους επιβάτες του και για καφέ, ψώνια και βόλτες γενικά σε ήρεμους ρυθμούς, με το ηχοσύστημα να βαράει δυνατά τα soundtracks της συμπρωτεύουσας.

Other treats
Για να μην αδικηθεί το σύνολο ωστόσο, θα πρέπει να αναφέρω ότι έχει γίνει ποιοτική δουλειά και σε άλλους τομείς του αυτοκινήτου. Η ενδυνάμωση του μοτέρ έφερε και αναβάθμιση στο σύστημα πέδησης, αλλά και στη μετάδοση -με διπλό συμπλέκτη Exedy- και ακολούθησε και βελτίωση της ανάρτησης από τη Jam Sport, κατά την οποία τα μαμά Bilstein του ΙΧ ενισχύθηκαν κι έγιναν ρυθμιζόμενα. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου παρέμεινε εργοστασιακό, αν εξαιρέσεις το πυρόμετρο, το μπαρόμετρο και το όργανο ένδειξης της πίεσης λαδιού, όλα της APEXi, που τοποθετήθηκαν ώστε ο Άγγελος να έχει τις απαιτούμενες πληροφορίες για την κατάσταση του κινητήρα. Άλλο ένα κομμάτι του αυτοκινήτου που δεν τροποποιήθηκε είναι το εξωτερικό: αφενός μεν επειδή το μαύρο EVO είναι από μόνο του τόσο ψαρωτικό, αφετέρου δε για να μην υποψιάζονται οι πιθανοί αντίπαλοι, υποψιάζομαι κι εγώ... Ωστόσο οι μαύρες 19άρες ζάντες της Advan, περικυκλωμένες στοργικά από ένα σετ Hankook Ventus V12 διαστάσεων 235/35 ZR19, προσφέρουν στην εμφάνιση, πολλαπλασιάζοντας την γνωστή «κακία» και «βαρβατίλα» που αποπνέει το αμάξωμα του Mitsubishi.

Resume
Παρόλο που έχει πέσει χέρι στα περισσότερα κομμάτια του αυτοκινήτου, αν πρέπει να βρούμε ένα πρωταγωνιστή στη βελτίωσή του, αυτός θα είναι ο κινητήρας. Σε αυτόν τον τομέα το EVO ξεχωρίζει και αυτό είναι το δυνατό του σημείο. Χωρίς να συμβούν πράματα και θάματα στο μοτέρ, το εργαλείο κέρδισε σχεδόν 140 άλογα και 3,5 kgm ροπής, χωρίς παρά ταύτα να γίνει απολίτιστο και άξεστο στη συμβατική οδήγηση. Διατήρησε δηλαδή αυτή την αίσθηση άνεσης που δίνει στον οδηγό του, αυτή την αίσθηση που σε κάνει να νιώθεις… Kimi Raikkonen στο τιμόνι του, που σε κάνει να καταλαβαίνεις ότι αυτό το εργαλείο σε μετατρέπει σε καλύτερο οδηγό. Είπαμε και στην αρχή: ο μάστορας κρίνεται από τα εργαλεία του!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο 4G63 MIVEC του EVO 9 είναι τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος, δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος και αποδίδει 280 άλογα και 40,8 kgm. Τίποτε από αυτά δεν άλλαξε μετά τη βελτίωσή του, εκτός από τις επιδόσεις του. Με προεξέχον λοιπόν το turbo κιτ Arms M7960 της Τomei, που αντικατέστησε το εργοστασιακό τούρμπο, το μοτέρ απέκτησε σημαντικές ενισχύσεις που το έκαναν να φτάνει τα 416 PS στις 6.300 rpm και τα 57,4 kgm στις 4.425 rpm. Η τουρμπίνα συνοδεύεται από ένα intercooler της AMS και από κιτ σωληνώσεων της Injen, ενώ σε επίπεδο εξάτμισης το downpipe της DC Sport και το υπόλοιπο σύστημα της GReddy με διάμετρο 80mm φροντίζουν ώστε τα καυσαέρια να βγαίνουν από το μοτέρ όσο εύκολα περνά ο ατμοσφαιρικός αέρας στους θαλάμους καύσης μέσω του μανιταριού της HKS. Τα 415 άλογα θέλουν και αρκετή τροφή, οπότε τα νέα μπεκ 750cc της Deatschwerks φροντίζουν για την τροφοδοσία, έργο που, σε επίπεδο αξιοπιστίας, κάνουν τα πιστόνια SRP και η μπιέλες Manley I Beam, που τοποθετήθηκαν όταν άνοιξε η κεφαλή και κούμπωσε και η νέα φλάντζα με βίδες της AMS.
Όταν ολοκληρώθηκαν όλες οι παρεμβάσεις, η Autotechniques φρόντισε και να δημιουργήσει το κατάλληλο πρόγραμμα, ώστε όλα τα παραπάνω να λειτουργήσουν σωστά και αρμονικά μεταξύ τους.

Φρένα
Όπως είναι πολύ σοφό και αναγκαίο, ένα αυτοκίνητο με σχεδόν +50% δύναμη χρειάζεται καλύτερα φρένα, για να έχει ο οδηγός του το κεφάλι του ήσυχο. Αυτό συνέβη και στην περίπτωσή μας: ο Άγγελος αναβάθμισε το εργοστασιακό σύστημα πέδησης, επιλέγοντας να τοποθετήσει ένα κιτ της AP Racing με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω. Οι εμπρός δίσκοι έχουν διάμετρο 355mm, ενώ οι πίσω είναι εργοστασιακοί.


Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
416 PS @ 6.300 rpm / 57,4 kgm @ 4.425 rpm

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
280 PS @ 6.500 rpm / 40,8 kgm @ 3.000 rpm

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.998cc, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, φλάντζα κεφαλής και βίδες AMS, πιστόνια SRP, μπιέλες Manley I Beam, εκκεντροφόροι Tomei, τουρμπίνα Tomei Arms M7960, intercooler AMS, κιτ σωληνώσεων Injen, φίλτρο αέρα HKS, downpipe DC Sport, εξάτμιση GReddy Φ80, μπεκ Deatschwerks 750cc, ECU by Autotechniques

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Δίδισκος συμπλέκτης Exedy

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Custom αμορτισέρ Bilstein by Jam Sport

ΦΡΕΝΑ
Kit AP Racing με εξαπίστονες δαγκάνες και δίσκους 355mm εμπρός και τετραπίστονες πίσω

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες Advan RS 19 ιντσών με ελαστικά Hankook Ventus V12 διαστάσεων 235/35

EXTERIOR
Εργοστασιακό

INTERIOR
Πυρόμετρο, μπαρόμετρο και πίεση λαδιού APEXi

ICE
Μονάδα αναπαραγωγής: Kenwood 6020 2 DIN, ενισχυτής Audison LRX 41, subwoofer MTX 12’’, ηχεία Focal 165 K2P, tweeters Focal TN53

BURN ME!
Ο Άγγελος είναι άρρωστος με τα αυτοκίνητα. Το EVO δεν είναι το πρώτο του βελτιωμένο, αφού πριν από αυτό είχε βελτιωμένα Saxo VTS και Subaru Impreza GT, οπότε καταλαβαίνεις ότι, πού τον χάνεις, πού τον βρίσκεις, όλο στα γνωστά στέκια της Θεσσαλονίκης θα είναι, να ψήνει καμιά κόντρα – είναι βλέπεις το χόμπι του ανθρώπου! Ο φίλος μας χαρακτηρίζεται από μια μόνιμη διάθεση για βελτίωση – ελπίζω μόνο να μην παραμελείς τη «φρέσκια» σύζυγο για χάρη του EVO Άγγελε, ΟΚ? Να ζήσετε!

Powered By
Garage - Autotechniques, Θερμαϊκού 17, Ν. Ευκαρπία, Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310.655830