Mazda MX-5 407 PS

Εικόνα burnout
Burn Out Team 18 Σεπ 2012

Τόπο στα Miata! Όταν 400+ άλογα έρχονται από μοτέρ 1.6, καταλαβαίνεις ότι η εξέλιξη των ΜΧ-5 δε σταματά – κι αυτό εδώ είναι το δυνατότερο που έχουμε παρουσιάσει ποτέ!

Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

Καθένας μας έχει τις συμπάθειες και αντιπάθειές του. Υπάρχει όμως και η αντικειμενικότητα που, αν και σπανίζει στις μέρες μας σε όλα τα επίπεδα, βάζει κάπως τα πράγματα στη θέση τους, τουλάχιστον όσον αφορά τα αυτοκίνητα. Και κρίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο, δε μπορεί κανείς παρά να παραδεχθεί ότι από τότε που κυκλοφόρησε το Mazda ΜΧ-5, έχει γίνει το πιο αγαπητό, αλλά και το πιο ευχάριστο προσιτό roadster που παίζει στην πιάτσα. Μοναδικό παράπονο των απανταχού φανατικών του μοντέλου είναι πως η Mazda δεν έβγαλε ποτέ μια έκδοση που να πιάνει την άσφαλτο από τα μαλλιά και να την ταρακουνάει μέχρι να βάλει μυαλό – βέβαια πρέπει να είσαι πολύ άρρωστος για να περιμένεις να κυκλοφορήσει ένα εργοστασιακό ΜΧ-5 με πάνω από 400 άλογα, αλλά ευτυχώς που υπάρχουν και τέτοιοι άνθρωποι στη χώρα μας, που βάζουν μεγάλους στόχους και τους επιτυγχάνουν!

History
Το ΝΑ έχει μεγάλη ιστορία πίσω του. Κοντεύει να συμπληρώσει το δέκατο χρόνο του ως τουρμπάτο, αφού από το 2002 ο Δημήτρης, ιδιοκτήτης του ΜΧ-5, είχε επιστρατεύσει υπερτροφοδοτούμενο set-up και αλώνιζε τους δρόμους. Μια ωραία πρωία, ή μάλλον νύχτα ήταν, κάτι μέσα στο μοτέρ έκανε κρακ – όχι τίποτε σημαντικό, αλλά ξέρεις πολύ καλά πως η οποιαδήποτε βλάβη συνήθως επιδρά αρνητικά στην ψυχολογία. Αυτό ήταν λοιπόν το έναυσμα για την περαιτέρω βελτίωση του μοτέρ το οποίο παρέμεινε 16άρι, παρά τις προτροπές κάποιων για περισσότερα κυβικά. Με μια ΑΤP GT3076R να παίζει το ρόλο της νέας, ενισχυμένης καρδιάς, όπως εκείνης του Jude Law στο Repo Men, και με τα σωθικά του ενισχυμένα όσο δεν πάει, η ισχύς του ιαπωνικού μοτέρ έχει ξεπεράσει πλέον τα 400 άλογα και η ροπή του φτάνει τα 45 kgm – και τώρα, μάλιστα, μπορείς να πεις με ασφάλεια ότι, κάθε φορά που το κλειδί γυρνάει τη μίζα και ο κινητήρας παίρνει μπρος, τα οδοστρώματα διαδηλώνουν στο Σύνταγμα κατά του «άδικου επερχόμενου ξηλώματος μέσω ανήθικων πρακτικών σπιναρίσματος και προκαλούμενων από σκοτεινές δυνάμεις πλαγιολισθήσεων, εις βάρους ημών και των σκληρά εργαζόμενων ελαστικών και αποσβεστήρων»!

Syndicate
Βέβαια το αυτοκίνητο δε διαπρέπει μόνο σε επίπεδο μοτέρ, αν και αδιαμφισβήτητα αυτό είναι το δυνατό του σημείο. Ένας κινητήρας που έχει δυναμώσει τόσο απαιτεί με τσαμπουκά αναβάθμιση και σε άλλα σημεία, όπως για παράδειγμα η μετάδοση. Σε αυτό το επίπεδο, με το εργοστασιακό κιβώτιο δουλειά δε γινόταν: τα γρανάζια τίναζαν τα πέταλα από τις μεγάλες ροπές που αναπτυσσόταν και, όπως καταλαβαίνεις, έπρεπε να βρεθεί λύση σε αυτό. Την έδωσε το θεϊκό, ανεπανάληπτο και εκπληκτικό RX-7 FD3S (Japan spec), που δώρισε το κιβώτιό του που, όπως και να το κάνουμε, έχει κατασκευαστεί με ανώτερες προδιαγραφές. Η ανάρτηση είναι επίσης ένας τομέας που βελτιώθηκε με νέα coilovers της Raceland, ενώ τα 400+ άλογα πλέον πατάνε σε 17άρια… πέταλα Advanti, με τα κλασσικά κοντράδικα R888 να χάνουν οικειοθελώς μερικά μικροχιλιοστά με κάθε πάτημα του γκαζιού, που σχεδόν πάντα και αναπόφευκτα καταλήγει σε σπινάρισμα ή παντηλίκι.
Γιατί, αν το εργοστασιακό ΜΧ-5 έχει πολλάκις χαρακτηριστεί από ειδικό και μη Τύπο της χώρας μας ως το απόλυτο παιχνίδι στην κατηγορία του με εργοστασιακή ισχύ που δεν ξεπερνά 160 άλογα στην περίπτωση του 2λιτρου, φαντάσου τι παίζει όταν υπερδιπλασιάζεις την ισχύ και υπερτριπλασιάζεις τη ροπή του! Ακριβώς, χαμός στο ίσιωμα, χαμός στις στροφές, χαμός παντού! Κάντε χώρο να περάσει…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
O Β6 έχει φτάσει να αποδίδει 407 PS στις 6.900 rpm και 45 kgm στις 6.105 rpm, χρησιμοποιώντας μια τουρμπίνα GT3076R της ΑΤΡ, που κάθεται σε χειροποίητο χταπόδι των 42mm. Χειροποίητη και ανοξείδωτη είναι και η υπόλοιπη ανάρτηση, με διάμετρο 70mm μετά την πολλαπλή και 100mm στο τελικό. Το σύστημα του τούρμπο περιλαμβάνει επίσης μια wastegate της Tial, μια σκάστρα Forge και βέβαια το απαραίτητο intercooler, που είναι χειροποίητο. Με την πίεση υπερπλήρωσης στα 1,8bar, τα σωθικά χρειαζόντουσαν «ατσάλωμα» - σφυρήλατες λοιπόν οι μπιέλες της Eagle, σφυρήλατα και τα πιστόνια της Wiseco, που είναι λίγο πιο μεγάλα, με συνέπεια να αυξηθεί η χωρητικότητα περίπου 50cc. Επίσης, σε επίπεδο κεφαλής, που έχει δεθεί με μπουζόνια ARP, έχουμε μια νέα φλάντζα Cometic, αλλά και ζυγισμένο στρόφαλο, ενώ οι εκκεντροφόροι έχουν αντικατασταθεί από ένα σετ της HKS με διάρκεια 264 μοιρών.
Στην εισαγωγή έχουμε πολλαπλή και πεταλούδα από ΜΧ-5 δεύτερης γενιάς και φιλτροχοάνη Simota, ενώ μια αντλία καυσίμου με παροχή 255lt/h της Bosch ταΐζει βενζίνη τα νέα, ομώνυμα μπεκ των 850cc. Να συμπληρώσω ότι σε επίπεδο ψύξης έχουμε ψυγείο της ADR με τάπα TRD και θερμοστάτη 82 βαθμών, ενώ στο κύκλωμα του λαδιού έχουμε χειροποίητο δοχείο αναθυμιάσεων με φίλτρο Simota και τάπα Mazdaspeed.
Το γενικό πρόσταγμα έχει δικαιωματικά η ECU MSII – κλείνοντας να σημειώσω ότι ο Δημήτρης έκανε την έρευνα και αγορά των εξαρτημάτων, τα οποία μόνταρε ο Πέτρος της Race Beat, πρώην Rotary Beat. Το ρεκτιφιέ ανέλαβε η J.Mattis, ενώ τον προγραμματισμό έκανε ο Δημήτρης Στασινόπουλος (Reverant).

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Το μαμά κιβώτιο με το συγκεκριμένο μοτέρ πεθαίνει πριν καν κουμπώσεις τετάρτη, που λέει ο λόγος. Δεν τρέχει, γι αυτό υπάρχουν και τα Ρου-Χού Εφτά Εφ Ντι, για να παίζουν τους δωρητές οργάνων! Στη συγκεκριμένη περίπτωση το μυστικό κρύβεται στη χελώνα, που με κάποια λεπτομερή τροποποίηση γίνεται «υβριδική» (μισή RX, μισή MX). Το κομμάτι της από το RX-7 κουμπώνει στο κιβώτιο και το αντίστοιχο από το ΜΧ-5 στον κορμό, ο άξονας δέχεται επίσης τροποποιήσεις για να ταιριάζει με το σασμάν και ζυγίζεται. Τέλος, κάποιες άλλες μετατροπές είναι εξίσου απαραίτητες, αλλά όχι τόσο μπελαλίδικες.
Πέραν του νέου κιβωτίου έχει τοποθετηθεί επίσης καινούργιος σφόνδυλος 220mm από 1.8, αλλά και ένας χειροποίητος, εξάφτερος συμπλέκτης και ενισχυμένο πλατό – και δώσε συμπλεκταρίσματα, δε μασάμε τίποτα!

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Λίγες και καλές οι αλλαγές στο αμάξωμα. Ένα διακριτικό σπόιλερ της Brainstorm στο εμπρός μέρος διαφοροποιεί λιγάκι την όψη, ενώ τα sideskirts της Mazdaspeed είναι σύμφωνα με το σύνολο. Από την άλλη, η προέλευση της αεροτομής στο πίσω μέρος, που είναι το κουβαδάκι 121, μπορεί αρχικά να με έκανε να γελοιοποιήσω λιγάκι το ζήτημα, αλλά έλα που δείχνει μια χαρά και απόλυτα ταιριαστή με το αυτοκίνητο! Οπότε μου μένει ότι το 121 ερχόταν στη χώρα μας με αεροτομή, για να μην απογειωθεί από τη φόρα των 73 (ολογράφως: εβδομήντα τριών) ίππων του – και χαμογελάω με αυτό…
Τέλος, σου έχω πει ότι το MX-5 δείχνει πολύ, πολύ, πολύ πιο όμορφο ως hard-top παρά ως κάμπριο? Ε, στο λέω τώρα.

ΦΡΕΝΑ
Το πίσω μέρος του συστήματος πέδησης έχει διατηρηθεί στις εργοστασιακές του προδιαγραφές, αν εξαιρέσουμε τα σωληνάκια υψηλής πίεσης, με δίσκους 231mm. Εμπρός όμως έχουμε σημαντική αναβάθμιση, με τετραπίστονες δαγκάνες και δίσκους διαμέτρου 310mm της Brembo.


Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
407 PS @ 6.900 rpm / 45 kgm @ 6.105 rpm

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
115 PS @ 6.500 rpm / 13,8 kgm @ 5.500 rpm

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.650cc, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, τουρμπίνα ΑΤP GT3076R, χειροποίητο χταπόδι 42mm, downpipe και εξάτμιση 70mm, τελικό 100mm, εξωτερική wastegate Tial 38mm, σκάστρα Forge, χειροποίητο intercooler με χυτά καπάκια, ανοξείδωτες σωληνώσεις 60mm, κολάρα σιλικόνης Samco, ροϊκή εξέλιξη και γυάλισμα κεφαλής, φλάντζα Cometic, σφυρήλατα έμβολα Wiseco, σφυρήλατες μπιέλες Eagle, εκκεντροφόροι HKS 264o, ζυγισμένος στρόφαλος, τετραμεταλλικά κουζινέτα μπιελών και στροφάλου ACL Race, μπουζόνια κεφαλής και καβαλέτων στροφάλου ΑRP, πολλαπλή εισαγωγής και πεταλούδα από ΝΒ, φιλτροχοάνη Simota, μπεκ Bosch 850cc, αντλία βενζίνης Walbro HP 255lt/hr, ψυγείο αλουμινίου ADR, τάπα ψυγείου TRD 1,5 bar, θερμοστάτης 82ο, custom δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού, φίλτρο αναθυμιάσεων Simota, τάπα λαδιού Mazdaspeed, μπουζί NGK, μπουζοκαλώδια Magnecor KV85, ECU MSII DIYPNP, map sensor 3,5 bar, knock sensor Bosch, boost controller GReddy Profec b-spec II, βάσεις κινητήρα Mazdaspeed

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Κιβώτιο ταχυτήτων από RX-7 FD3S, σφόνδυλος 220mm από 1.8, εξάφτερος χειροποίητος συμπλέκτης, ενισχυμένο πλατό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Αμορτισέρ coilover Raceland

ΦΡΕΝΑ
Εμπρός τετραπίστονα φρένα Brembo με δίσκους 310mm, σωληνάκια υψηλής πίεσης

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες Advanti 17 ιντσών με ελαστικά Toyo R888 διαστάσεων 205/40

EXTERIOR
Hard top, εμπρός σπόιλερ Brainstorm, sideskirts Mazdaspeed, αεροτομή Mazda 121

INTERIOR
Μπαρόμετρο και πυρόμετρο Autometer, A/F wideband Innovative LC-1, πεταλιέρα Sparco

Powered By
Race Beat
Καραϊσκάκη 29, Ν. Χαλκηδόνα
Τηλ.: 210 2524187