Lada SR20DET Drift Spec

Εικόνα burnout
Burn Out Team 31 Ιαν 2012

Оставьте меня в покое (Ostav'te menja v pokoe) * «Αφήστε με μόνο μου». Από την ημέρα που μπήκε στις πίστες άλλαξε την γνώμη των περισσότερων για τους συντρόφους του

Κείμενο του Δημήτρη Παρασκευόπουλου

Είναι μια από της πιο σκληρές κατασκευές που μπορείτε να δείτε σε ελληνικό έδαφος. Μπορεί το παρουσιαστικό του να μη σας γεμίζει το μάτι, όταν όμως πάρει εκκίνηση τότε το βλέμμα σου γίνεται τρομαγμένο και νιώθεις σαν μικρό κοριτσάκι όταν δεις τις μεταφορές βάρους του. Δεν είναι τυχαίο ότι όπου εμφανίζεται το πλήθος του κόσμου χειροκροτεί όλες του τις προσπάθειες, οι οποίες και το αξίζουν βεβαίως βεβαίως. Ο λόγος για το απίστευτο LADA του Νάσσου Ξενικού με τις φανταστικές επιδόσεις. Το 2011 είναι η χρόνια του αφού εδώ και δυο περίπου χρόνια η ομάδα πραγματοποιούσε αναγνωριστικούς αγώνες για να καταφέρει να φτιάξει ένα αξιόμαχο drift car από τη Ρωσία. Την φετινή χρονιά έχει ταξιδέψει στις περισσότερες πίστες μαζί με τα DriftWars και έχει εντυπωσιάσει. Πρόσφατα το απολαύσαμε στην πίστα KartMania στα πλαίσια του προκριματικού γύρου των DriftWars για τους Πελοποννήσιους.

Požar

Ένας SR20DET έδωσε την λύση και μάλιστα εξελίχθηκε σε κτήνος. Φυσικά και υπερκυβίστηκε με ένα stroker kit στα 2.200cc για να μπορεί να φουσκώσει οποιαδήποτε τουρμπίνα κι αν χρησιμοποιούσαν. Πραγματικά η συνταγή τους έχει δουλέψει που λένε και το αποτέλεσμα είναι η ανταμοιβή τους για την σκληρή δουλειά. Τα περισσότερα κομμάτια τους μοτέρ είναι χειροποίητα από τον ίδιο και ρυθμιζόμενα από τον ίδιο. Τα πιστόνια της Wossner έδεσαν στις ατσάλινες μπιέλες και στην συνέχεια στον ατσάλινο ζυγισμένο στρόφαλο των 91mm. Δεν θα μπορούσε να μην είχε γίνει ροϊκή εξέλιξη στο καπάκι της κεφαλής για περνάει το μείγμα ανενόχλητο από τους αυλούς. Όταν λέμε ότι είναι κτήνος το εννοούμε, ακόμα και στις βαλβίδες έχουν τοποθετήσει διπλά ελατήρια για μεγαλύτερη σκληρότητα. Τα γρανάζια των εκκεντροφόρων είναι χειροποίητα από τον ίδιο και ρυθμιζόμενα ενώ οι εκκεντροφόροι είναι από την γνωστή μας Boubis Cams. Η τουρμπίνα είναι της Garrett και πιο συγκριμένα η GT3582R-2 με 0,82 κώλο. Το χταπόδι όπως και ολόκληρη η εξάτμιση είναι χειροποίητη by xenikos και ο θόρυβός της σου ξηλώνει τα αφτιά και ξεσηκώνει το κοινό με τις φλόγες από το πλάι. Χειροποίητο είναι και το σύστημα εισαγωγής με πεταλούδα 80 mm, έτοιμη να τα καταπιεί όλα με ένα  blow off vavle Gonzilla της Turbonetics. Όπως τα περισσότερα έτσι κι αυτό το project προτίμησε 2 τρόμπες βενζίνης της BOSCH για να τροφοδοτεί το σύστημα. Όλα αυτά έχουν ρυθμιστεί από τον θειο Παύλο με ένα ECU E8 της Halltech και το «ξουρίζει» είναι το μόνο που μπορεί να χαρακτηρίσει τον τρόπο λειτουργίας του. στην μετάδοση έχουν γίνει και πάλι πατέντες ώστε να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο, εκτός της κατασκευή στο βολάν από το Νάσσο έχει τοποθετηθεί ένας, τρίδισκος συμπλέκτης Tilton κι ένα σασμάν φιλαράκι του SR20DET για να αντέχει στα τόσα πολλά άλογα που αποδίδει το μοτέρ.

Prijatnovo appetita

Με την πραγματικά εντυπωσιακή οδήγηση, με όλη τη σημασία της λέξης, καταφέρνει να κάνει απίστευτο ακόμα και το πιο απλό κομμάτι της διαδρομής. Ο άσσος στο μανίκι του είναι οι μεταφορές βάρους, τα τιμόνια του είναι τόσο μελετημένα που οι γωνίες του αυτοκίνητου είναι εξωφρενικές και δε φέρνει τετακέ με τίποτα. Βεβαίως σε όλα αυτό βοηθάει το παντοδύναμο μοτέρ που έχει επιμεληθεί ο ίδιος και αποδίδει πάνω από 580 PS. Μετά από αρκετές αναποδιές με το μαμίσιο μοτέρ, η ομάδα αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα. Ο κινητήρας έπρεπε να αντικατασταθεί και στην θέση του να καθόταν ένας που θα τους έλυνε τα χέρια, με εύκολες λύσεις και σίγουρα αποτελέσματα. Στην κοινωνία του drift είναι της μόδας οι γιαπωνέζικοι κινητήρες 2000 cc με υπερτροφοδότη βεβαίως. Στο κομμάτι της ανάρτησης έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία αφού ουσιαστικά αυτό είναι που το κάνει τόσο ξεχωριστό. Από την πρώτη του κιόλας εμφάνιση στην είσοδο της Κ1 του Auto Festival καταλάβαμε ότι πρόκειται για ένα πολύ περίεργο συνδυασμό οδηγού κι αυτοκίνητου. Τα ψαλίδια μπροστά είναι χειροποίητα με uniball από τον ίδιο όπως και το watts link για το  διαφορικό με ρυθμιζόμενες μπάρες διαφορικού με uniball και αυτές. Βεβαίως «πατεντιάστηκε» και η κρεμαργιέρα για να κόβουν τα τιμόνια και να μπαίνει με τον κώλο. Το διαφορικό είναι από BMW με βήμα 4.27:1 και το έχουν μετατρέψει σε άξωνα. Μπροστά έχουν τοποθετηθεί 2 αμορτισέρ της  Billstein coiloverάτα με ελατήρια της Willwood για 600lb. Ενώ πίσω coilovers της  Koni σε κίτρινο χρώμα με HR ελατήρια για 420lb. Στα φρένα έγιναν όπως ήταν λογικό αλχημείες, μπροστά φοράει τετραπίστονα ATE από BMW 735 με δίσκο Brembo 280  mm και πίσω δαγκάνες από Citroen C4 με δίσκο Brembo 265 mm από Grande Punto. Ενώ έχει τοποθετηθεί και κατανεμητής πέδησης της Tilton για να ελέγχονται τα πάντα και να υπάρχει η επιλογή. Η μεγαλύτερη πατέντα έγινε στο χειρόφρενο έτσι ώστε να υπάρχει ξεχωριστό κύκλωμα με δαγκάνες δυπίστονες από C5 και χειροποίητο fly off. Τα 2 bucket Sparco Prodrive στο εσωτερικό του με τις ζώνες 6 σημείων ήταν υπεραρκετά αφού είναι αγωνιστικό αποκλειστικά.

Požalujsta

Το εν λόγο εγχείρημα είναι οικογενειακή υπόθεση αφού πρωτεύοντα ρόλο έχει ο πατέρας του Νάσσου. «Χωρίς αυτόν δε θα είχα καταφέρει τίποτα» μας είπε χαρακτηριστικά ο ψηλός drifter. Εκπροσωπούν αυτούς που δεν τους ενδιαφέρει η εξωτερική εμφάνιση αλλά η ουσία και σίγουρα το έχουν καταφέρει. Ο τρόπος που κινείται το  LADA σε μια πίστα σε ψαρώνει στην κυριολεξία αφού την ιδία στιγμή βλέπεις «καλύτερα» αυτοκίνητα να μην μπορούν να κάνουν τα ίδια πράγματα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

2.200cc, SR20DET, ατσάλινος στρόφαλος, μπιέλες ατσάλινες, Wossner πιστόνια , χειτόνια Darton, ροϊκή εξέλιξη στην κεφαλή, διπλά ελατήρια βαλβίδων, μηχανικά οστίρια, ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων by Xenikos, εκκεντροφόροι Boubis Cams, εξάτμιση 76 mm και  χταπόδι χειροποίητο By xenikos, turbo GARRET GT3582R-2, External 44 Tail, Handmade Intake  By Xenikos, Blow off Vavle Gonzilla turbonetics, τρομπες βενζινης BOSCH, μπεκ 1000cc, ECU E8 Halltech

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ

ατσάλινο βολάν 40/43 by xenikos, τρίδισκος συμπλέκτης  Tilton, Gear box OEM, διαφορικό από BMW 4.27/1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Μπροστά Billstein Coilover με ελατήρια willwood, πίσω coilover Koni κίτρινα με HR ελατήρια, ραμμένη καρότσα, Rollbar 12 σημείων, σωληνωτά ψαλίδια με uniball by Xenikos, διαφορικό με ρυθμιζόμενες μπάρες διαφορικού με uniball

ΦΡΕΝΑ

Μπροστά τετραπίστονα ATE με δίσκους Brembo 280 mm
πίσω δαγκάνες από Citroen C4 με δίσκους Brembo 265 mm, κατανεμητής πέδησης Tilton, handmade fly off handbrake by xenikos,

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει

EXTERIOR

πολυεστερικά καπό  και πίσω πόρτες, πλεξιγκλάς τζάμια  

INTERIOR

2 Bucket Sparco Prodrive, momo ζώνες 6 σημείων, τιμόνι Sparco

Specials thanks to
Alepis Motosport
Omega Engineering
Τσούσης ελαστικά