Ford Escort MK2 710 PS + 200 PS NOS

Εικόνα burnout
Burn Out Team 31 Ιαν 2012

Ναι, το έχεις ξαναδεί σε πορτοκαλί χρώμα. Μπορούσε όμως τότε να εξαπολύσει 900+ άλογα από το μοτέρ του? Θυμάσαι?

Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

Αν έχεις καλή μνήμη, θα θυμάσαι το φοβερό και τρομερό πορτοκαλί Ford Escort MKII από παλιότερο τεύχος μας. Ίσως μάλιστα να το έχεις πετύχει σε κάποιον αγώνα drift, να σκυλιάζει πλαγιασμένο σηκώνοντας λευκούς καπνούς σκάβοντας την άσφαλτο. Κι αν αυτή η εικόνα σου άρεσε πολύ, δυστυχώς θα σε απογοητεύσω: ο Ηλίας Πλέας, ιδιοκτήτης του Escort, προφανώς το βαρέθηκε το πολύ πορτοκαλί και σκέφτηκε να το αλλάξει. Αλλά μην ανησυχείς, το αυτοκίνητο ζει και βασιλεύει και μάλιστα έχει γίνει ακόμη καλύτερο από ότι στο παρελθόν, απλά δεν θα το ξαναδείς στην πίστα με το χαρακτηριστικό χρώμα που το γνωρίσαμε όλοι – μικρό το κακό, για να μην πω καθόλου κακό, αφού το σκούρο γκρι μου φαίνεται ότι μου αρέσει καλύτερα…

Φρεσκάρισμα

Ξεκινώντας λοιπόν από την εμφάνιση του ΜΚΙΙ, να πούμε ότι η παρούσα μορφή του, πέραν της αλλαγής του χρώματος, διατηρεί όλα τα εξαρτήματα που είχαν τοποθετηθεί παλιότερα στο αμάξωμα: γενναία, επώνυμα φουσκώματα στα πλαϊνά, πολυεστερικό καπό και πόρτα πορτμπαγκάζ, πλαστικά παράθυρα… όλα αποτελούν έναν εξτρεμιστικό συνδυασμό πρακτικότητας και καλαισθησίας – γιατί, ξέρεις, ένα αυτοκίνητο για drift πρέπει να είναι και αρκετά εντυπωσιακό, για να προσελκύει το μάτι των θεατών και, επομένως, τους κατάλληλους χορηγούς.

Βέβαια, ένα αυτοκίνητο για drift πρέπει, πάνω από όλα, να είναι ικανό. Εδώ αποσκοπεί και η περαιτέρω βελτίωση του μοτέρ. Βλέπεις, ο Ηλίας δεν ήταν ικανοποιημένος με τα 510 άλογα και τα 50 kgm που απέδιδε στην παλιά του μορφή ο κινητήρας της Cosworth και αποφάσισε να τον δυναμώσει λίγο – καμιά 200αριά άλογα και καμιά 30αριά kgm, όχι τίποτε δραματικό… Ωστόσο κι αυτό έγινε χάρη, κυρίως, στην αντικατάσταση της τουρμπίνας με μια T35, η οποία λειτουργώντας στα 2,5 bar βοηθά την ισχύ να περάσει τα 700 PS!

Κάπως έτσι, η ύπαρξη ενός άσπαστου και αποδοτικού συστήματος μετάδοσης γίνεται δεδομένη – και στο συγκεκριμένο επίπεδο το Escort είναι πλήρως εξοπλισμένο με σειριακό κιβώτιο και μπλοκέ της Quaife. Ναι, κουραστικό και, ναι, δύσκολο στην καθημερινή χρήση αλλά, ποια καθημερινή χρήση ρε φίλε? Χωρίς τέτοια καλούδια, drift της προκοπής δεν κάνεις!

Κομπλάρισμα

Με τίποτα δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε το ρόλο της ανάρτησης στην επιτυχία ενός ντιφτάμαξου. Κάπως έτσι το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και ψαλίδια, ενώ το απαραίτητο χαμήλωμα της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, εκτός από το να χαμηκλώνει το κέντρο βάρους, κάνει ακόμα πιο επιθετικό το εργαλείο στην όψη.

Από την άλλη, η αναβάθμιση των φρένων δεν έχει καμία απολύτως αισθητική αξία – απευθύνεται αποκλειστικά στην πρακτικότητα και με το σετ εξαπίστονων φρένων για το εμπρός μέρος να σβήνει εύκολα τα χιλιόμετρα που μαζεύονται για πλάκα, δεν το κρίνεις παρά επιτυχημένο.

Στην καμπίνα του οδηγού τώρα: η αλήθεια είναι ότι τα γυμνά εσωτερικά δεν μου αρέσουν καθόλου, αλλά σε τέτοιου τύπου αυτοκίνητα πάντα πρέπει να κάνεις εξαιρέσεις – βλέπεις, με κλιματισμό, ταπετσαρίες, ηχοσυστήματα και τα συναφή δεν πας πουθενά στο drift. Κάπως έτσι όλα αφαιρέθηκαν από το εσωτερικό, στο οποίο έχουν απομείνει μόνο τα απαραίτητα: buckets, τιμόνι-λεβιές-χειρόφρενο-πεντάλ, και βέβαια το εκπληκτικό, custom ταμπλό γεμάτο με όργανα ελέγχου της GReddy.

Σε ψαρώνει αυτό το Escort. Αν και, ό,τι βλέπουμε συχνά, ο εγκέφαλός μας τείνει να το «απομυθοποιεί», αυτό είναι δύσκολο να συμβεί με πραγματικούς μύθους. Και το Escort, ιδιαίτερα στις δυο πρώτες γενιές του, αποτελεί σίγουρα ένα από τα μοντέλα που έχουν πλέον αποκτήσει σχεδόν μυθικό status. Και για να προχωρήσω κι ένα βήμα παραπάνω, ακόμα κι αν δε δίνεις δεκάρα για την ιστορία και την παράδοση της αυτοκίνησης και απλά σε ενδιαφέρει το αυτοκίνητο ως αντικείμενο με δυνατότητες, και πάλι θα ψαρώσεις με το συγκεκριμένο. Δεν είναι πολλά άλλωστε από δαύτα που να ξεπερνούν τα 700 άλογα…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Το μοτέρ της Cosworth ήταν κάποτε δίλιτρο, αλλά πλέον έχει κερδίσει 400 cc με την αντικατάσταση των σωθικών. Τα πιστόνια (της Wiseco) είναι πλέον σφυρήλατα, όπως και οι μπιέλες της Arrow, κι έχουν με διάμετρο 94mm, η κεφαλή έχει εξελιχθεί ροϊκά, έχει αποκτήσει σιδερένια φλάντζα, αλλά και μεγαλύτερες βαλβίδες τιτανίου Supertech με βελτιωμένα ωστήρια και ελατήρια, ενώ ο στρόφαλος είναι ατσάλινος και οι εκκεντροφόροι ανήκουν στη γκάμα της Catcams (267ο-257ο και 1,095mm-1,085mm διάρκεια και βύθιση για τον εισαγωγής-εξαγωγής αντίστοιχα) κι έχουν ρυθμιζόμενα γρανάζια – τα παραπάνω ανέλαβε να φέρει εις πέρας ο Γιώργος Καμίτσης, που τα κατάφερε μια χαρά!

Αλλαγή είχαμε σε επίπεδο turbo, όπου μια Garrett Τ3582 έχει κουμπώσει στο χταπόδι της Power Up, που έχει επίσης κατασκευάσει τα intercooler, ψυγείο και παγουράκι νερού, την εισαγωγή και βέβαια την υπόλοιπη εξάτμιση με διάμετρο Φ86. Στο κύκλωμα του τούρμπο έχουν τοποθετηθεί μια external wastegate της Turbosmart και μια σκάστρα Turbonetics Godzilla.

Την τροφοδοσία φροντίζουν μια αντλία καυσίμου της Bosch των 5 bar σε συνεργασία με τέσσερα νέα μπεκ RC 1.000cc, με έναν ρυθμιστή πίεσης καυσίμου της Aeromotive να έχει το γενικό πρόσταγμα και το ρεζερβουάρ να προέρχεται από RS500. Από την άλλη, το γενικό πρόσταγμα για το σύνολο του μοτέρ έχει μια μονάδα ECU EMS, την οποία έχει προγραμματίσει ο Κουτρουφίνης.

Όλα τα παραπάνω συνεργάζονται άψογα, με το μοτέρ να αποδίδει 710 άλογα στις 8.500 rpm και 80 kgm στις 7.700 rpm έχοντας πίεση υπερπλήρωσης στα 2,3 bar και συμπίεση στο 9,3/1. Κι επειδή ποτέ δεν ξέρεις τι θα αντιμετωπίσεις στο δρόμο ή την πίστα, ο Ηλίας έχει φορέσει κι ένα κιτ νίτρο υγρού τύπου, που προσφέρει 200 άκόμα αλογάκια, έτσι για τη γλύκα!

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Όσοι γνωρίζουν το αυτοκίνητο, έχουν να λένε για το εκπληκτικό του κιβώτιο: ένα σειριακό έξι σχέσεων της Quaife, που προσφέρει καταπληκτική αίσθηση και αστραπιαίες αλλαγές. Στην ίδια εταιρεία ανήκει και το μπλοκέ διαφορικό, με κλείδωμα από 75% μέχρι και 100%, που βοηθά αρκετά στο πλάγιασμα, ενώ ο συμπλέκτης που χρησιμοποιείται είναι εξάδισκος: έχει ως βάση ένα κομμάτι της Sachs Racing¸ αλλά βελτιώθηκε στο χέρι για ακόμα πιο μεγάλη αντοχή.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Όλα ρυθμιζόμενα έχουν γίνει στην ανάρτηση: τόσο τα Bilstein με τα ελατήρια 300 λιμπρών που χρησιμοποιούνται, όσο και τα ψαλίδια εμπρός. Εντωμεταξύ, οι σούστες με τις οποίες εξοπλίζεται το ρετρό εργαλείο έχουν αντικατασταθεί από γόνατα McPherson, ενώ συνεισφορά στην ακαμψία του συνόλου έχει η μπάρα θόλων στο εμπρός μέρος και οι χιαστί μπάρες στο πίσω.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
  • 710 PS @ 8.500 rpm / 80 kgm @ 7.700 rpm
  • ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
  • 85 PS @ 5.500 rpm / 12,7 kgm @ 3.500 rpm

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Cosworth 2.400cc, 2 ΕΕΚ, turbo Garrett Τ3582, χειροποίητο χταπόδι και εξάτμιση Φ86, external wastegate Turbosmart, σκάστρα Godzilla Turbonetics, σφυρήλατα πιστόνια Wiseco 94mm, σφυρήλατες μπιέλες Arrow, μεγαλύτερες βαλβίδες τιτανίου Supertech, βελτιωμένα ωστήρια και ελατήρια, ατσάλινος στρόφαλος, σιδερένια φλάντζα κεφαλής, ροϊκή εξέλιξη κεφαλής, εκκεντροφόροι Catcams με ρυθμιζόμενα γρανάζια, αντλία βενζίνης Bosch 5 bar, μπεκ RC 1.000 cc, πεταλούδα 90mm, ρυθμιστής πίεσης καυσίμου Aeromotive, ντεπόζιτο καυσίμου από RS500, χειροποίητο intercooler, ψυγείο και παγουράκι νερού, χειροποίητη εισαγωγή, νίτρο υγρού τύπου NOS 200 PS

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ

Σειριακό κιβώτιο Quaife έξι σχέσεων, μπλοκέ διαφορικό Quaife, εξάφτερος custom συμπλέκτης Sachs Racing

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Bilstein με ελατήρια 300 λιμπρών, θολόμπαρα Burton Power, ρυθμιζόμενα ψαλίδια μπροστά, γόνατα MacPherson μπροστά και πίσω, μπάρα θόλων εμπρός, μπάρες χιαστί πίσω

ΦΡΕΝΑ

Αεριζόμενα δισκόφρενα 280mm με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός, διπλές δαγκάνες για φρένα και χειρόφρενο πίσω

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Ζάντες Braid 15 ιντσών με ελαστικά Toyo Proxes διαστάσεων 215/50 εμπρός και 225/50 πίσω

EXTERIOR

Φουσκώματα Zackspeed, πλαστικά τζάμια, πολυεστερικό, αποσπώμενο εμπρός μέρος, ηλεκτρικά ανοιγόμενες πόρτες

INTERIOR

Βucket καθίσματα Kirkey, χειροποίητο ταμπλό, αποσπώμενο τιμόνι OMP, όργανα ελέγχου GReddy, αλουμινένιο πάτωμα πορτμπαγκάζ

BURN ME!

Ηλία Πλέα τον λένε και είναι υπεύθυνος για ένα από τα εντυπωσιακότερα ΜΚΙΙ της χώρας μας. Ο Ηλίας, εκτός από την επαγγελματική ενασχόλησή του με τα αυτοκίνητα ως φανοποιός, γουστάρει να ντριφτάρει – τον έχεις δει άλλωστε από παλιά να καίει λάστιχα πλαγιασμένος στο Drift Wars και σε άλλες διοργανώσεις.

Powered By: Ηλίας Πλέας Αβραάμ Κοντοπούλου 26, Δραπετσώνα   Τηλ.: 210 40 06 269