Mymx5 Dynoday

Εικόνα burnout
Burn Out Team 12 Νοε 2011

Το mymx5 αποφάσισε να... ζουμζουμίσει και να βάλει κάθε κατεργάρη στο πάγκο του. Που? Στα ράουλα του Maha Ένα αυτοκίνητο όπως το Mazda Mx-5 μπορεί να σε κάνει να το ερωτευτείς.

Κάποιοι... πεσόντες από τα βέλη του έρωτα, κάποιοι που θεωρούν to Μx-5 “δικό τους”, δηλαδή το mymx5 αποφάσισαν να επισκεφθούν το δυναμόμετρο με το οποίο συνεργαζόμαστε. Με αυτόν τον τρόπο βρέθηκαν, ούτε λίγα, ούτε πολλά δέκα Mazda Mx-5 ανέβηκαν στον κριτή, το Maha της Unlimited Exelixis. Ανοιχτή οδήγηση To Mx-5 είναι ένα αυτοκίνητο που αγάπησαν πολλοί λόγω του πολυσύνθετου χαρακτήρα του. Πείτε το roadster ή απλά ανοικτό, είναι επίσης πισωκίνητο, ζωντανό και ιδιαίτερα fun to drive, είναι ένα αυτοκίνητο που βρίσκεις να έχει πολλά προτερήματα. Η παρέα του MyMx5 που επισκέφθηκε την Unlimited Exelixis απόγευμα Πέμπτης είχε από όλα, παλιά και καινούρια, τουρμπίσια, κομπρεσσοράτα ή απλά πρώτα στάδια. Ακόμη κι ένα που άφησε το γκαράζ για να ξεμουδιάσει. Όλα τα παιδιά από το MyMx5 που βρέθηκαν εκεί παρακολούθησαν με ιδιαίτερη προσοχή το “μέτρημα”. Όλοι σύγκριναν με τους κοντινούς τους ενώ στα αυτοκίνητα με πρώτο στάδιο τα πράγματα ήταν πολύ κοντά λόγω παρόμοιων μετατροπών. Εκεί μόνο ένας είχε την καλύτερη συνταγή. Αντίθετα στα δύο τουρμπίσια της παρέας μάθαμε το νικητή τελευταία στιγμή. Τέλος, fashionably late, ήρθε κι ένα πολύ ενδιαφέρον, καινούριο μοντέλο, δίλιτρο κομπρέσσοράτο με ιδιαίτερο ήχο! Στο τέλος της ημέρας όλοι είχαν βγάλει τα συμπεράσματα τους. Κάποιοι χάρηκαν ή λυπήθηκαν όσον αφορά τις… καμπύλες, άλλοι δίστασαν να μετρηθούν αλλά σίγουρα όλοι πέρασαν καλά σε ένα αποκαλυπτικό απόγευμα. mymx5 Το mymx5 απαρτίζεται από μια ομάδα νέων ανθρώπων που μοιραζόνται το ίδιο πάθος για απολαυστική "ανοιχτή" οδήγηση. Στο www.mymx5.gr μπορείς να βρεις: παρουσιάσεις, αναλύσεις τεχνικές λεπτομέρειες, μυστικά που αφορούν τις μηχανολογικές και αισθητικές βελτιώσεις, προτάσεις φροντίδας, συζητήσεις και σχόλια αναφορικά με το ΜΧ-5 σου, καθώς και εκδρομές που μπορείς να παρευρεθείς.

1 ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟ

Ο δυνατότερος της παρέας έγραψε 318,5 PS στις 6.845 rpm και 36,5 kgm ροπής στις 4.540 rpm. Με τέτοια νούμερα ο κινητήρας δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο από τουρμπίσιος. Πρόκειται για 1.800άρι μοτέρ overbore 1 mm με Wiseco-Eagle και συμπίεση 8,6:1. Έχει γίνει ροική στο καπάκι ενώ η μαμά πολλαπλή έχει αντικατασταθεί από μια χειροποίητη Hercules με κοντούς αυλούς. Το χταπόδι είναι by Καράμπελας, με την υπόλοιπη εξάτμιση να είναι76mm. Την υπερτροφοδότηση έχει αναλάβει μια TD05 από Evo 9 RS και την τροφοδοσία 4 μπεκ 800cc οδηγούμενα από άγραφος Megasquirt με software του ιδιοκτήτη ο οποίος έχει κάνει αρκετή προσωπική δουλειά. Το αυτοκίνητο παρακολουθεί η Lefkaditis Motorsport.

2 ΤΟ ΠΙΟ ΑΔΥΝΑΜΟ

Πρώτο... από το τέλος στη μέτρηση του Maha ήταν το τελείως μαμά my2003 1.8l του Χρήστου. Σύμφωνα με τη Mazda η εργοστασιακή ιπποδύναμη γι αυτό το μοντέλο είναι 146 PS που σπάνια φαίνονται στα δυναμόμετρα. Το τελείως μαμά χιλιοκτακοσσάρι έδειξε μόλις 129 PS και 14,7 kgm ροπής. Μπορεί η ροπή να βρίσκεται κοντά στο εργοστασιακό νούμερο αλλά η ιπποδύναμη υπολείπεται από το μαμά. Ο λόγος? Το αυτοκίνητο ήταν αφημένο για πολλούς μήνες μέσα σε μια πυλωτή, το ίδιο και η βενζίνη στο ρεζερβουάρ.

3 ΤΟ ΠΙΟ ΡΟΠΑΤΟ

Κι ενώ όλοι νομίζαμε πως το δυνατότερο Mx-5 ήταν του Γιάννη, εμφανίστηκε κι άλλος διεκδικητής. To επίσης τουρμπίσιο Mx-5 του Χρήστου, που είναι my2001 1.6l. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί setup παρόμοιο με του Γιάννη με σφυρήλατο συνδυασμό Wiseco-Eagle, overbore 0,5 mm, βίδες ARP, φλάντζα Cometic ενώ τη δουλειά στο καπάκι και το δέσιμο του μοτέρ έχει αναλάβει η Lefkaditis Motorsport. Ο Γιάννης έχει ασχοληθεί προσωπικά με το αυτοκίνητο του έχοντας φτιάξει οκταμπεκο σύστημα τροφοδοσίας, εξάτμιση και χταπόδι με τουρμπίνα TD05 από Evo 9. Ενορχήστρωση έχει αναλάβει ένα GReddy E-manage by Γιαννης Δήμας, ο οποίος είναι ο ιδιοκτήτης του δυνατότερου της παρέας. Όσον αφορά το αυτοκίνητο του Χρήστου κατέβασε στο δυναμόμετρο 317,7 PS στις 7.000 rpm, μόλις 0,8 PS λιγότερα από τον δυνατότερο της παρέας. Η ροπή όμως ανήλθε στα 37,7 kgm στις 5.420 rpm κάνοντας τον Χρήστο να χάνει για λίγο το πρωτάθλημα της ιπποδύναμης αλλά να κερδίζει το κύπελλο της ροπής.

4. ΤΟ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟ

Το Μx-5 του Χάρη μας κέντρισε τα βλέμματα περισσότερο από όλα. Ήταν το my2007 1.8 του Χάρη. Ο Χάρης έχει 141,7 και 173,5 nm από 126 PS και 17 kgm μαμά. Εισαγωγή Kit της K&Ν και ολόσωμη εξάτμιση από τον Ποπάυ που περιλαμβάνει χταπόδι, ελεύθερο καταλύτη HJS, μεσαίο και τελικό καζανάκι. Κι επειδή είναι το πιο όμορφο θα σας ποπύμε τις φοράει και από εμφάνιση. Οι ζάντες είναι Avantgarde τις οποίες έχει βάψει ο Χάρης σον Villiris στο Πολύγωνο. Το μπροστινό spoiler είναι από Leon Cupra και τα φρυδάκια Mazdaspeed. Επίσης φοράει angel eyes και διαχύτη πίσω.

5. TO ΣΩΒΡΑΚΟ

‘Η αλλιώς μπανιέρα όπως το αποκαλούσαν όλοι. Πρόκειται για τελείως γδυμένο 1.8 Sporty του 2002 που ανήκει στο Δημήτρη. Όσον αφορά τις μηχανικές μετατροπές ο Δημήτρης έχει περιοριστεί στην απελευθέρωση της εισαγωγής και την τελείως ελεύθερη εξάτμιση που του χαρίζουν 148,8 PS και 16,3 kgm ροπής. Μικρό κέρδος από τα 146 μαμά άλογα και χασούρα από τα 17,1 kgm της εργοστασιακής ροπής, προφανώς λόγω της πολύ ελεύθερης εξαγωγής. Μικρή σημασία έχουν όλα αυτά για τον Δημήτρη που έχει βρει τον πιο σίγουρο και φθηνό τρόπο για να βελτιώσεις το αυτοκίνητο σου, δηλαδή το ελάφρωμα. Έτσι από το πρώην τσίλικο Sporty λείπουν τα πάντα, ακόμη και το ταμπλό και οι προφυλακτήρες. Πάλι καλά που έχει κάθισμα.

6. ΤΟ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΚΟ ΔΕΙΓΜΑ

Ο λόγος για το πολύ “καθαρό” 1.800άρι του 2003 που ανήκει στον Γιάννη. Σίγουρα ήταν το πιο προσεγμένο Miata που πήρε μέρος στη δυναμομέτρηση. Επίσης φορούσε μόνο ένα φίλτρο γι αυτό και θεωρούμε πως έβγαλε σχεδόν ότι θα έβγαζε ένα τελείως εργοστασιακό. Το Maha έδειξε 138 PS στις 6.960 rpm και 16 kgm στις 5.130 rpm.

7. Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η μάχη ανάμεσα σε αρκετά 1.800άρια νέα μοντέλα που είχαν μετατροπές πρώτου σταδίου. Αρχικά να σημειώσουμε πως το εργοστάσιο δίνει γι αυτό το μοντέλο 126 PS και 17 kgm. Πιο αδύναμο από όλα ήταν το μπορντό του Ηλία που φορούσε φίλτρο στο κουτί και τελικό. Απέδωσε 136,5 PS στις 6.650 rpm και 17 kgm ροπή στις 4.635 rpm, νούμερα ιδιαίτερα ικανοποιητικά. Ακολούθησε ο Χάρης με το ομορφότερο της παρέας (141,7 PS και 17,6 kgm) και αμέσως μετά τo ανθρακί του Θοδωρή με εξάτμιση που περιλαμβάνει χταπόδι 4-1 ill motorsport γερμανικής κατασκευής, μεσαίο Goodwin και μαμά τελικό, επιλογή του ιδιοκτήτη για τον θόρυβο. Επίσης έχει μια πιο ελεύθερη εισαγωγή Mazdaspeed. Αυτή η συνταγή έδειξε 143,4 PS στις 6.940 rpm και 17,5 kgm στις 4.385 rpm. Για το τέλος αφήσαμε το νικητή του πρώτου σταδίου ο οποίος ήταν και ο μόνος που φορούσε πρόγραμμα. Πρόκειται για το “μελιτζανί” του Βασίλη που απέδωσε 147,3 PS στις 6.875 rpm και 17,5 kgm στις 4.730. Φίλτρο K&N στο κουτί, χταπόδι 4-1 αμερικανικο Racing Beat, μεσαίο Goodwin και τελικό Racing Beat. Φοράει ελεύθερο καταλύτη μεταλλικό και αυτό που κάνει τη διαφορά είναι το πρόγραμμα. To πρόγραμμα είναι από τον Kingdragon. Πάντως το πιο ροπάτο από όλα ήταν του Χάρη.

8. ΤΟ ΕΞΩΤΙΚΟ

Για το τέλος αφήσαμε αυτό που μας άρεσε περισσότερο. Ήταν βέβαια αυτό που ήρθε τελευταίο και έκανε εντύπωση. Ήταν το μόνο δίλιτρο της παρέας (εργοστασιακό 160 PS, 19,2 kgm) αλλά εκτός από αυτό ήταν και το μοναδικό που φορούσε μηχανικό υπερσυμπιεστή, δηλαδή κομπρέσσορα. Το πολύ όμορφο δίλιτρο της παρέας φοράει ένα κιτ μηχανικού υπερσυμπιεστή της Cosworth και έβγαλε στο δυναμόμετρο 205,3 PS στις 7.000 rpm και μια παχιά καμπύλη ροπής που κορυφώνεται μόλις στις 3.740 με 25,5 kgm. Μας άρεσε πολύ για τον ήχο του αλλά και για τον χαρακτήρα του. Ένα Mx-5 είναι ένα πολύ ωραίο παιχνίδι. Και σαν τέτοιο πρέπει να είναι χαμηλόροπο και να έχει καλή απόκριση στο γκάζι, κάτι που γίνεται μόνο με κομπρέσσορα.