Tire Streching

Εικόνα burnout
Burn Out Team 22 Φεβ 2013

Ποια η γνώμη σας για το tire streching? Ποια είναι αυτή η μόδα που πρωτοφορέθηκε στην Ιαπωνία και αργότερα στην Ευρώπη? Τι πρέπει να γνωρίζω και να προσέξω..

To tire stretch ξεκίνησε σαν μόδα από την Ιαπωνία (γνωστό σαν Hipari style) αλλά και τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης όπως τη Γερμανία και το Βέλγιο, όπου οι αυστηροί νόμοι απαγόρευαν να εξέχει το λάστιχο από τα φτερά. Έτσι, οι ιδιοκτήτες βελτιωμένων προκειμένου να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, έβαζαν δυσανάλογα φαρδιές ζάντες στα οχήματά τους, τα «έπρηζαν» αλλά το λάστιχο δεν εξείχε από τα φτερά και έτσι το αυτοκίνητο παρέμενε νόμιμο αλλά είχε το bad boy στυλ που ήθελε ο ιδιοκτήτης του.

Ένας άλλος λόγος που διαδόθηκε το tire stretch είναι επειδή τα ελαστικά που κανονικά θα έπρεπε να μπουν σε τόσο φαρδιές ζάντες είναι πανάκριβα και δεν συμφέρει ειδικά αν driftάρεις ενώ δεν τα βρίσκεις και εύκολα στα μεταχειρισμένα. Ρωτήστε π.χ. τιμή για μια διάσταση 225/45/15 και συγκρίνετέ τη με την τιμή ενός 195/50 ελαστικού. Είναι λοιπόν ένας φτηνός τρόπος να κάνεις το αυτοκίνητό σου να δείχνει τέρας και να πουλήσεις τη σχετική μούρη.

Στο δρόμο

Τι γίνεται όμως με ένα ελαστικό που είναι stretched σε μια ζάντα; Όταν π.χ. βάλεις ένα 195/45 σε μια 9άρα ζάντα; Το σίγουρο είναι ότι βελτιώνεται κατά πολύ η ακαμψία του ελαστικού και δεν «μαγουλιάζει». Στο drift που υπάρχουν πολύ απότομες μεταφορές βάρους, αυτό βελτιώνει πολύ την αίσθηση στιβαρότητας του αυτοκινήτου αλλά και την ακρίβεια στους χειρισμούς. Σκεφτείτε ότι, οι πολύ απότομες μεταφορές βάρους δημιουργούν σοβαρούς μπελάδες στα πλαϊνά του ελαστικού και ένα stretched ελαστικό συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα, ειδικά σε αυτοκίνητα που έχουν μηδενικό κάμπερ πίσω, όπως συμβαίνει σε αυτοκίνητα στημένα για drift ή oldschool οχήματα με άξονα. 

Επίσης, όταν driftάρεις για παράδειγμα πίσω με 9άρες και φοράς 195-215 λάστιχο αντί για 235-255 που κανονικά θα έπρεπε να βάλεις σε τέτοιου φάρδους ζάντες, η πρόσφυση είναι μειωμένη και αυτό βοηθάει πολύ σε αργές πίστες ή σε κομμάτια που χρειάζεται ευελιξία. Εμπρός, από την άλλη, που τα αυτοκίνητα έχουν πολύ αρνητικό κάμπερ και το λάστιχο δεν ζορίζεται τόσο από τις μεταφορές βάρους, δε χρειάζεται τόσο stretch γιατί δεν θα υπάρχει μεγάλο ίχνος ελαστικού στην άσφαλτο με αποτέλεσμα τη μειωμένη πρόσφυση.

Τα stretched ελαστικά θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 40psi αέρα για να μην υπάρχει η πιθανότητα να ξεζαντάρει κάποιο ελαστικό. Τα 40psi όπως θα φαντάζεστε είναι μια υψηλή πίεση που μειώνει την πρόσφυση αλλά μερικές φορές αυτό είναι και το ζητούμενο στον πίσω άξονα ενός driftάδικου.

Επίσης, κάποια VIP αυτοκίνητα «γουστάρουν» τις τεράστιες ζάντες και τα ξηλωμένα ελαστικά και αυτό μπορείτε να το επιβεβαιώσετε σε κάποιες από τις παρακάτω φωτογραφίες.

Η ώρα του φουσκώματος

Ο μεγάλος μπελάς είναι η διαδικασία φουσκώματος των ελαστικών αυτών επάνω σε αυτές τις ζάντες. Οι ζαντολαστιχάδες σίγουρα θα σας φορτώσουν με διάφορα κοσμητικά μόλις καταλάβουν τι σας έπιασε... Δεν φουσκώνουν καθόλου εύκολα και χρησιμοποιούνται διάφορες πατέντες με σαμπρέλες αλλά και αέρια που πυροδοτούνται για μια mini έκρηξη ώστε τα πλαϊνά του ελαστικού να κολλήσουν στη ζάντα και να μπορεί να φουσκωθεί.  

Γενικά το style αυτό δεν είναι για πολλές υπερβολές γιατί μπορεί να συναντήσετε δυσάρεστες εκπλήξεις με ξεζανταρίσματα ή ακόμη και με διάλυση του ελαστικού. Παν μέτρον άριστον!