Engine Swaps

Εικόνα burnout
Burn Out Team 15 Μαρ 2013

Καμιά φορά συμφέρει περισσότερο σε χρήμα, αντί να βελτιώσεις το μοτέρ σου ψάχνοντας δύναμη, να το αντικαταστήσεις με ένα πιο δυνατό. Καλώς ήρθες στον κόσμο των engine swaps!

Τα πράγματα έχουν ως εξής: αν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος, γνώσεις και χρήμα, σχεδόν οποιοδήποτε μοτέρ μπορεί να προσαρμοστεί σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Και αρκετές φορές σε συμφέρει να χρησιμοποιήσεις ένα ισχυρότερο κινητήρα από διαφορετικό μοντέλο, ή και μάρκα, παρά να κάνεις… σμπαράλια τον δικό σου, για να βγάλεις και το τελευταίο άλογο. Ωστόσο στον πραγματικό κόσμο τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι - υπάρχουν κάποια engine swaps που είναι πιο εφικτά από κάποια άλλα και ο σκοπός αυτών των σελίδων είναι να σου δώσουν μια ιδέα για το τι παίζει γενικά με τα engine swaps, αλλά και να σου παρουσιάσουν τις πιο δημοφιλείς και ευκολότερες λύσεις.

Evo 1/2/3 σε Mitsubishi Colt

Η τοποθέτηση ενός από τους πιο βελτιώσιμους κινητήρες των καιρών μας, του 4G63, στο μικρούλι Colt δίνει, όπως καταλαβαίνεις, τρελά γκάζια - και είναι και σχετικά εύκολη. Στα Colt της δεκαετίας του ’90 τοποθετούνται μοτέρ από τα πρώτα Evo 1/2/3 και έτσι το swap είναι αρκετά απλό, αφού χρησιμοποιείται το εργοστασιακό κιβώτιο του Colt. Ωστόσο η τοποθέτηση του συστήματος τετρακίνησης είναι πολύ πιο μπελαλίδικη δουλειά, αφού απαιτεί σοβαρές επεμβάσεις σε πάτωμα και πίσω ανάρτηση - ωστόσο έχει γίνει κι αυτό.

Peugeot 406 Turbo σε 306

Παρότι το μοτέρ GTi-6 θα ήταν η προφανής επιλογή για να τουμπανιάσεις ένα Peugeot 306, μια πιο οικονομική και ίσως ισχυρότερη λύση αφορά τον δίλιτρο, 8βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που προέρχεται από 406 SRi. Βγάζει 150 άλογα σε εργοστασιακή μορφή, αλλά παίρνει μεγάλη βελτίωση όπως όλα τα τούρμπο. Επειδή είναι βασισμένος στο ίδιο μπλοκ που χρησιμοποιούν αρκετά Peugeot, η τοποθέτησή του είναι αρκετά απλή. Και το πιο καλό είναι ότι, παρότι δεν έχουν τη δημοφιλία των GTi-6, μπορείς να τους βρεις αρκετά φθηνότερα.

Zetec σε Escort/Fiesta με μοτέρ CVH

Ο αντικαταστάτης του κινητήρα CVH της Ford, ο 16βάλβιδος Zetec, είναι μια πολύ καλή λύση για ιδιοκτήτες Escort ή Fiesta που θέλουν πολλά άλογα, αφού σε υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις φτάνει και τα 500 άλογα. Η μετατροπή είναι αρκετά απλή αν χρησιμοποιηθεί το κιβώτιο του CVH, ενώ δυσκολεύει λιγουλάκι αν επιλεγεί το κιβώτιο του Zetec. Τέτοια μοτέρ βρίσκεις αρκετά από τρακαρισμένα, και αν είσαι τυχερός και υπομονετικός ίσως καβαντζώσεις και έναν πιο δυνατό από ST170. Αν βρεις μοτέρ από Focus RS, παίξε λότο!

VW 1.8T σε Golf MK1/2/3

O 20βάλβιδος υπερτροφοδοτούμενος 1800άρης VW τοποθετείται στην πλειονότητα των γρήγορων VW σε αυτό τον πλανήτη, αρκετά χρόνια πριν την παρουσίαση των TSI/TFSI. Η τοποθέτησή του σε ένα παλιότερο Golf έχει την ευκολία της αφού το μπλοκ βοηθά την κατάσταση, αλλά τα ηλεκτρονικά είναι λίγο μανίκι, οπότε τοποθετείς πακέτο έναν παράλληλο εγκέφαλο και μηχανικό γκάζι και είσαι κομπλέ. Αν ξεπεράσεις αυτό το εμπόδιο, έχεις στα χέρια σου ένα τρομερά αποτελεσματικό μοτεράκι.

ΧΕ ή C20LET σε Opel Corsa B

Η δεύτερη γενιά του Opel Corsa είναι φτηνή, έχει καλή οδική συμπεριφορά και χάρη στην στρατηγική της Opel με τα κοινά εξαρτήματα μεταξύ των μοντέλων, μπορεί να δεχθεί τους δίλιτρους, 16βάλβιδους κινητήρες από τα Astra GTE/GSI και από τα Calibra τούρμπο με συγκριτική ευκολία. Τα μοτέρ αυτά δεν είναι πολύ ακριβά, αλλά έχουν ικανότητες - οπότε ένα Corsa με βελτιωμένο μοτέρ XE ή C20LET εύκολα μετατρέπεται σε φονέα γιγάντων με 500 ίππους…

20Β (3 rotor) σε Mazda RX-7

Προερχόμενος από το σπάνιο Mazda Cosmo, ο κινητήρας με τριπλό ρότορα και twin turbo, 20Β, είναι κατά ένα τρίτο μεγαλύτερος του εργοστασιακού μοτέρ του RX-7, μπορεί να βγάλει 500 άλογα σε ατμοσφαιρική μορφή, διπλάσια σε υπερτροφοδοτούμενη, και είναι και πιο ροπάτος από τον εργοστασιακό με τον διπλό ρότορα. Η αλήθεια είναι ότι αυτή η λύση προτιμάται και έχει δουλευτεί περισσότερο στις Η.Π.Α., την Αυστραλία και την Ιαπωνία, αλλά και στην Ευρώπη έχουμε δει δείγματα.

6κύλινδρος Nissan RB σε S13/14/15

Για να ταιριάζουν τόσο πολύ και εύκολα οι μεγάλοι, 6κύλινδροι κινητήρες RB της Nissan στα 4κύλινδρα 200SX ή Silvia, παίζει η Nissan, μέχρι ενός σημείου, να τους κατασκεύασε έχοντας στο νου να τους χρησιμοποιήσει στα συγκεκριμένα μοντέλα. Η μετατροπή ίσως απαιτήσει τη χρήση κάποιων επιπλέον εξαρτημάτων, αλλά είναι απλή και χαρίζει από οικονομικές λύσεις με τον RB20, μέχρι και ιπποδυνάμεις +1.000 αλόγων με τον RB26.

Lexus 1UZ σε Toyota Supra

Ικανά και δυνατά τα μοτέρ των Toyota Supra, αλλά πες μου, ένας μεγάλος V8 δεν θα του ταίριαζε καλύτερα? Ίσως όχι στις εκδόσεις twin turbo, αλλά στις εργοστασιακές σίγουρα. Ο τετράλιτρος, στροφάτος V8 της Lexus δέχεται πολλή βελτίωση, αν το θέλεις, αλλά το θέμα είναι πού θα τον βρεις. Αν την ψάξεις καλά στο εξωτερικό, ίσως πάρεις και χειροποίητους μετατροπείς που συνταιριάζουν το εργοστασιακό κιβώτιο με τον V8, πράγμα που διευκολύνει περισσότερο το swap, αλλά να είσαι έτοιμος να δώσεις κάτι παραπάνω. Και τι έγινε, για να έχεις Supra…

Μοτέρ Cosworth σε Mazda RX-7 II/III

Αν έχεις ένα από τα Mazda RX-7, αλλά ζητάς μεγαλύτερη αντοχή και αξιοπιστία, χωρίς να μπεις στους μεγάλους μπελάδες της βελτίωσης του ίδιου, περιστροφικού μοτέρ με αμφίβολα αποτέλεσμα στη χώρα μας, μια καλή επιλογή είναι ένα δίλιτρο μοτέρ από τη γκάμα της Cosworth. Τα μοτεράκια αυτά είναι τρομερά βελτιώσιμα και σχετικά άσπαστα και αν χρησιμοποιήσεις ένα τέτοιο, εύκολα βρίσκεσαι με 500 άλογα στους τροχούς σου με τη χρήση μια μεγάλης τουρμπίνας.

Μοτέρ Cosworth σε Ford Escort MKII

Είναι γνωστό ότι τα μοτέρ της Cosworth έκαναν τα Escort και Sierra που είχαν την γλυκιά αυτή λέξη στο όνομά τους πολύ δυνατά. Ωστόσο, ακόμα και οι ιδιοκτήτες των παλιότερων Escort ΜΚΙΙ μπορούν να επωφεληθούν από αυτή τη λύση, βάζοντας κάτω από το καπό τους ένα από τα υπερτροφοδοτούμενα μοτεράκια που συχνά φτάνουν και τα 500 άλογα! Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ντριφτάδικο πράσινο Escort που είδες στο τεύχος 67.

 

Μοτέρ BMW 535 σε Ε30

3,5λιτρο μοτέρ στην σχετικά μικρή BMW Ε30 σημαίνει τρελή, πισωκίνητη διασκέδαση - και η αντικατάσταση είναι απλή. Το μοτέρ αυτό είναι πιο δημοφιλές στην Ευρώπη από ότι στη χώρα μας, αλλά αν θέλεις γκάζια με λίγα σχετικά χρήματα, θα ψάξεις και θα βρεις.

Mustang V8 σε Mazda ΜΧ-5

Ο μεγάλος αυτός V8 χωράει, περιέργως, στο συγκριτικά μικροσκοπικό ΜΧ-5, με τις κατάλληλες μετατροπές βέβαια. Χρησιμοποιείται κατά κόρον στις Η.Π.Α. και, από ό,τι μας λένε οι ανταποκριτές μας από εκεί, δεν επηρεάζει αρνητικά το ζύγισμα του αυτοκινήτου. Θα ήθελα να οδηγήσω ένα τέτοιο.

Honda Κ20 σε Civic

Ναι, τα Honda Civic έχουν τα νεύρο τους ως αυτοκίνητα ακόμα και με τα εργοστασιακά μοτέρ, αλλά με την τοποθέτηση ενός Κ20 από το Type R ανεβαίνουν κατηγορία. Ο κινητήρας των 200 ίππων είναι ΑΣΠΑΣΤΟΣ, στροφάρει στον… θεό, αλλά έχει το μειονέκτημα ότι δεν μπορεί να δώσει πολλά περισσότερα άλογα - ενώ η υπερτροφοδότησή του είναι δύσκολη και δεν χαρίζει κέρδη αντίστοιχα με την προσπάθεια.

Renault Clio 172/182 σε Renault 5

Αν τα Renault Clio 172 ή 182 δεν σου φαίνονται ιδιαίτερα σβέλτα, καταρχάς έχεις σοβαρό πρόβλημα. Διορθώνεται όμως. Απλά τοποθετείς το εν λόγω μοτέρ στο ανάλαφρο πεντάρι και εκεί να δεις γκάζια - χάρος με ρόδες