Alfa Romeo 156+147 engine swap

Εικόνα burnout
Burn Out Team 14 Ιαν 2012

Τριφυλλάρα! Μπορεί στο ποδόσφαιρο να μην περνά και τις καλύτερες μέρες του, αλλά σε επίπεδο βελτίωσης το συμπαθές (?) φυτό είναι σε καλή φάση. Κι έχει κι ένα φύλλο παραπάνω, για να μη μπερδευόμαστε…

Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

Στη χώρα μας οι Alfisti είναι πολλοί και, όπως παντού, αρκετά φανατικοί. Αν εξετάσουμε όμως τον τομέα της βελτίωσης, θα δούμε ότι μάλλον είναι οι πιο «παραπονεμένοι» από τους φίλους των δυνάμεων του πάλαι ποτέ Άξονα (έτσι λεγόταν η συμμαχία Γερμανίας-Ιαπωνίας-Ιταλίας στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο – για περισσότερες πληροφορίες ρωτήστε τον Ian, που τον πρόλαβε…). Κοινώς, τα βελτιωμένα Alfa Romeo που κυκλοφορούν στους δρόμους μας, και ιδιαίτερα τα πιο σύγχρονα μοντέλα, δεν είναι και τόσο πολλά. Αυτό βέβαια είναι μια άποψη που σίγουρα δεν σημαίνει τίποτε απολύτως για τους αδελφούς Μένεγα από τη Σάμο – οι οποίοι γουστάρουν τις Alfa και το δείχνουν. Ο Κώστας και ο Άκης διαθέτουν μια 156 και μια 147 αντίστοιχα, τις οποίες φρόντισαν να βελτιώσουν, ζηλεύοντας τις ικανότητες των κορυφαίων GTA. Με κύριο στόχο τη δύναμη και ακολουθώντας το σκεπτικό τού «με ένα engine swap γλυτώνεις το σκάλισμα και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο», επέλεξαν δυο μοτέρ της εταιρείας, ένα 2,5λιτρο από 166 και ένα 3,2 λίτρων από 147 GTA, τα φόρεσαν στα εργαλεία τους και μετά τα πέρασαν κι ένα χεράκι πρώτου σταδίου, για να δυναμώσουν ακόμη περισσότερο.

Τράμπα
Το μοτέρ των 2,5 λίτρων με τα περίπου 190 άλογα και τα 22+ kgm από 166 είναι μια καλή επιλογή, αν θέλεις να δώσεις πνοή στη σχετικά αναιμική, βάσει δυνατοτήτων του σασί της τουλάχιστον, 1600άρα 156. Είναι ατμοσφαιρικό, γραμμικό και ροπάτο και εξυπηρετεί μια χαρά τις ανάγκες του μέσου –και κάτι παραπάνω- οδηγού. Στην περίπτωσή μας έχει μάλιστα δεχθεί και κάποια αναβάθμιση, η οποία το κάνει να πλησιάζει προς τα νούμερα που βγάζει το μαμά 3.2 της GTA, κερδίζοντας τόσο σε ισχύ, όσο και σε ροπή. Η 147, από την άλλη, ξεκινάει από εκεί που σταματά η 156: πριν βελτιωθεί επίσης σε επίπεδο πρώτου σταδίου και φορέσει και το νίτρο της, έβγαζε ήδη 250 άλογα και 30+ kgm ροπής, ούσα προερχόμενη από 147 GTA, οπότε καταλαβαίνεις ότι είχε και περισσότερα να κερδίσει από την αναβάθμιση. Όπερ και εγένετο, με την ισχύ πλέον να ξεπερνά κατά πολύ τα 400 άλογα και τις επιδόσεις να έχουν αντίστοιχα πάρει την ανηφόρα.

Ράμπα
Με αμφότερα τα μοτέρ βελτιωμένα, καταλαβαίνεις ότι δε γινόταν οι υπόλοιποι, βασικοί τομείς των δυο αυτοκινήτων να διατηρηθούν στις εργοστασιακές προδιαγραφές τους. Κάπως έτσι ήρθε η αναβάθμιση στα φρένα, με την 156 να επιλέγει μια λύση aftermarket και την 147 να εξοπλίζεται με ένα σετ από GTA – ο στόχος ωστόσο επετεύχθη και οι δυο Ιταλίδες πλέον προσφέρουν στους οδηγούς τους αρκετά μεγαλύτερη σιγουριά, όταν τα χιλιόμετρα αρχίζουν να ξεφεύγουν επικίνδυνα.
Το ίδιο σκεπτικό ισχύει και σε επίπεδο ανάρτησης: η οδική συμπεριφορά των Alfa Romeo εξαίρεται από ιδιοκτήτες και ειδικό Τύπο από τον καιρό του… Μουσολίνι, αλλά στην αυτοκίνηση, όπως και παντού στη φύση, το τέλειο δεν υπάρχει. Και αν θέλεις να κάνεις πιο σφιχτή και άμεση την Alfa σου, υπάρχουν τρόποι. Όπως και για την περίπτωση που χρειάζεται να ενισχύσεις και το σύστημα της μετάδοσης, πράγμα που στην περίπτωσή μας ήταν αναγκαίο και για τα δυο αυτοκίνητα.
Πάμε τώρα σε πιο επιφανειακά και, επομένως, ανούσια πράγματα, όπως είναι η εμφάνιση: κι εδώ η 147 υπερέχει, έχοντας εξοπλιστεί με ένα bodykit της Carzone, με προφυλακτήρες εμπρός/ πίσω και αεροτομή, την ώρα που η 156 αρκείται σε λίγο πιο διακριτική λύση, αλλά της Carzone και πάλι – μόνο που αντί για αεροτομή, διαθέτει sideskirts.
Έτσι επιβάλλονται οι δυο Alfa Romeo στους σαμιώτικους δρόμους: με δύναμη, με στρίψιμο, με εμφάνιση. Σίγουρα και τα δυο αυτοκίνητα έχουν αναβαθμιστεί συνολικά, αφού μόνο το εσωτερικό έχει μείνει απείραχτο από τους βασικούς τομείς - αλλά η πολυτέλεια και η πρακτικότητα που προσφέρουν οι δυο αυτές Alfa από το εργοστάσιο σε αυτό το επίπεδο, υποβαθμίζουν αρκετά το γεγονός αυτό και μπορείς κάλλιστα να το παραβλέψεις. Αυτό που δε μπορείς ωστόσο να αφήσεις κατά μέρος, είναι το ότι και τα δυο αυτοκίνητα σε επίπεδο επιδόσεων έχουν ανέβει μια σκάλα πιο πάνω: τα μοτέρ τους, αλλά και όλα τα παρελκόμενα, αποδίδουν καλύτερα, προσφέροντας χαμόγελα στους οδηγούς τους. Τα δυο αδέλφια από τη Σάμο λοιπόν πήραν δυο ξαδέλφες και αποφάσισαν να μείνουν μαζί τους. Μια ιστορία έρωτα και πάθους, που έκλεισε με ένα φιλί, όχι κάτω από το γκι, αλλά από το τετράφυλλο τριφύλλι της GTA?  Μελό είπες? Δίκιο έχεις…

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Το engine swap είναι πολύ σοφή λύση, το έχουμε πει πολλάκις. Ιδιαίτερα όταν το μοτέρ που έρχεται είναι το 24βάλβιδο V6 της Alfa με την πανέμορφη όψη και τον ακόμα καλύτερο ήχο, είτε εκείνο με χωρητικότητα 2,5 λίτρων της 156, είτε των 3,2 λίτρων της 147. Τώρα, αν σκεφτείς πώς λειτουργούν αυτά τα μοτέρ εργοστασιακά και τι έχουν να κερδίσουν με την αντικατάσταση της εξάτμισης, του φίλτρου αέρα, των αντλιών καυσίμου και των μπεκ, αποκτάς μια καλή ιδέα για τις τωρινές τους δυνατότητες. Σημείωση: η 147 έχει και 150 άλογα από NOS, για να αντεπεξέρχεται στις δύσκολες καταστάσεις…

ΦΡΕΝΑ
Ένα σετ της φρένων της AP Racing με τετραπίστονες δαγκάνες και δίσκους 320mm φροντίζει για την επιβράδυνση της Alfa 156, ενώ η 147 έχει φορέσει το εργοστασιακό σετ της αντίστοιχης έκδοσης GTA.

ΤΡΟΧΟΙ/ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Οι 17άρες ζάντες ΟΖ Superleggera της 156 τυλίγονται στοργικά από ένα σετ Michelin διαστάσεων 225/45, ενώ η 147 φοράει ζάντες Toora 18 ιντσών με ελαστικά Nokian σε διαστάσεις 225/40. Αμφότερα όμορφα και αποτελεσματικά.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τα coilovers της KW κουμπώνουν στην 156 και τη βοηθούν να πατάει καλύτερα, πράγμα που ισχύει και στην περίπτωση της 147, για την οποία έχουν επιλεγεί αμορτισέρ της Osrav με ελατήρια της Novitec – κοινώς, viva Italia!


Alfa Romeo 156
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
188 PS @ 6.300 rpm / 22,5 kgm @ 5.000

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
120 PS @ 6.200 rpm / 14,9 kgm @ 4.200 rpm

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
2.492cc, V6, 24βάλβιδος, χειροποίητη εξάτμιση Φ63, ελεύθερο φίλτρο αέρα, αντλία καυσίμου Walbro 4,5 bar, μπεκ Siemens 550cc, ECU Dimsport

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Coilovers KW, μπάρα θόλων GTA εμπρός

ΦΡΕΝΑ
Εμπρός τετραπίστονα AP Racing με δίσκους 320mm, γέφυρες GTA

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες ΟΖ Superleggera 17 ιντσών με ελαστικά Michelin διαστάσεων 225/45

EXTERIOR
Πίσω προφυλακτήρας και sideskirts Carzone

INTERIOR
Εργοστασιακό

Alfa Romeo 147
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
250 PS @ 6.200 rpm / 30,6 kgm @ 4.800 rpm + 150 PS NOS

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
105 PS @ 5.600 rpm / 14,3 kgm @ 4.200 rpm

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
3.179cc, V6, 24βάλβιδος, χειροποίητη εξάτμιση Φ70>Φ63, αντλία καυσίμου Walbro 225lt/h, μπεκ Siemens 750cc, φίλτρο αέρα K&N, ECU Dimsport, NOS +150 PS

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Αμορτισέρ Osrav με ελατήρια Novitec

ΦΡΕΝΑ
Από 147 GTA

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες Toora 18 ιντσών με ελαστικά Nokian διαστάσεων 225/40

EXTERIOR
Bodykit Carzone αποτελούμενο από εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, αεροτομή οροφής

INTERIOR
Εργοστασιακό

Powered By
Moto-Menegas
Καρλόβασι, Σάμος
Τηλ.: 22730 33826