Τρέχουμε στην Ανάβαση Κύμης

Εικόνα burnout
Burn Out Team 12 Δεκ 2011

Climb of your Life: Ανάβαση, η πεμπτουσία της ύπαρξης κάθε ανθρώπου για τον οποίο η ευθείες απλά ενώνουν τις στροφές

Γνωρίζετε πως αγαπάμε ο,τι έχει να κάνει με τους αγώνες και το στρίψιμο. Γνωρίζετε πως έχουμε συμμετάσχει ως περιοδικό σε αμέτρητα rally, αναβάσεις, drift και track day. Αυτή τη φορά όμως είχαμε μια έλλειψη αλλά και μια περίσσια. Η έλλειψη εντοπίζεται στο αγωνιστικό αυτοκίνητο (ντεν έχω αγκωνιστικό καρντιά μου) ενώ η περίσσια ήταν η.... κάψα μας να τρέξουμε σε μια από τις καλύτερες Ελληνικές αναβάσεις, την Ανάβαση Κύμης που φέτος διοργανώθηκε για ένατη φορά. Χωρίς αγωνιστικό όμως πως τρέχεις? Λύσεις υπάρχουν γι αυτό και θα παρουσιάσουμε το πως μπορεί κάποιος να στηθεί στη γραμμή αφετηρίας μιας ανάβασης ή οποιουδήποτε αγώνα της αρεσκείας του.

Problem
Ξέρεις πόσο κοστίζει για να πάρεις μέρος σε έναν αγώνα με FIA Rules, ήτοι ράλι, αναβάσεις, πίστες? Ας τα πάρουμε λίγο από την αρχή. Έστω οτι έχεις το ΙΧ αυτοκίνητο σου και έστω ότι δεν πληρώνεις ούτε ευρώ για να βάλεις αέρα στα λάστιχα. Πρέπει όμως το αυτοκίνητο να είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς ασφαλείας, δηλαδή να έχει εγκεκριμένο roll cage, ομολογκέ καθίσματα και ζώνες καθώς και σύστημα πυρόσβεσης ή κατάλληλο πυροσβεστήρα. Το μέσο κόστος γι αυτά είναι περίπου € 1.500. Ε εντάξει λες, δίνω 1.500 και καθάρισα. Αμ δε! Πάμε λίγο στον ατομικό εξοπλισμό ασφαλείας, δηλαδή φόρμα, κράνος, σύστημα hans, αφλεκτα εσώρουχα, γάντια και παπούτσια. Βάλε δηλαδή άλλο ενάμιση χιλιάρικο στο νερό, όχι για βελτίωση του αυτοκινήτου, ούτε για συμμετοχή, απλά για να αγοραστεί ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας.

Solution
Και τι κάνεις? Σκας ένα σωρό χρήματα απλά και μόνο για να ζήσεις την εμπειρία? Ευτυχώς υπάρχει λύση όπως αυτή του προσφέρει η αγωνιστική ομάδα PS Race powered by Degleris. Υπεύθυνοι της ομάδας είναι ο Στέλιος Πρινέας και ο Νεκτάριος Δέγλερης, δυο οδηγοί αγώνων με διακρίσεις που ενώθηκαν κάτω από την ίδια στέγη και εκτός από τις καθημερινές ασχολίες στο συνεργείο τους, έχουν μια μεγάλη αγάπη. Φυσικά εννοούμε τους αγώνες αυτοκινήτου όπου ο καλύτερος τρόπος να βρίσκεσαι μέσα σε αυτούς είναι να έχεις μια αγωνιστική ομάδα. Τα παιδιά έχουν αρκετά αγωνιστικά αυτοκίνητα με κορωνίδα το εργοστασιακό Peugeot 206 Kit Car ενώ δε λείπουν και τα πιο γήινα, συγκεκριμένα ένα Saxo της Α/6, ένα Peugeot 106 της Ν/2 αλλά και ένα Nissan Micra της Α/5. Τα αυτοκίνητα νοικιάζονται σε τιμές για όλα τα βαλάντια και ανάμεσα στα τετράτροχα μέλη της ομάδας σίγουρα θα βρεις κάποιο που να ταιριάζει με την οδηγική εμπειρία σου και τις ικανότητες σου. Νοικιάζοντας το αυτοκίνητο σου παρέχεται όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός, μπορείς πριν τον αγώνα να το οδηγήσεις σε κλειστή διαδρομή για να το συνηθίσεις ενώ στον αγώνα έχεις την υποστήριξη μηχανικών και ανταλλακτικών της PS Race powered by Degleris.
Κάπου εδώ το BURN OUT και συγκεκριμένα ο υπογράφων μπήκε στο παιχνίδι νοικιάζοντας το N/2 Peugeot 106 για να πάρει μέρος στην Ανάβαση Κύμης, στην πιο ανταγωνιστική κλάση του φετινού πρωταθλήματος. To αυτοκίνητο κλείστηκε και αμέσως ξεκινήσαμε για μια βουνίσια διαδρομή όπου έγινε το test. Αφού “βρέθηκα” με το αυτοκίνητο σειρά είχαν οι αναγνωρίσεις της διαδρομής της Κύμης σε ρυθμό σύμφωνο με τον ΚΟΚ. Με αυτά και με αυτά το πρωί του Σαββάτου όλο το team ήταν στημένο στην παραλία της Κύμης εν όψει των επίσημων δοκιμαστικών για την ανάβαση. Οδηγοί του team ο Νεκτάριος Δέγλερης με το 206 Kit Car, ο Γιάννης Ιωαννίδης με 106 Rallye και η αρχοντομουτσουνάρα μου με το έτερο Rallye.

Racing Sports
Το πρώτο δοκιμαστικό είναι για όλους αναγνωριστικό όμως οι χρόνοι δείχνουν πως πάμε για κάτι καλό. Στο δεύτερο δοκιμαστικό η ατυχία χτυπάει δυο μέλη της ομάδας αφού το 106 χρειάζεται αλλαγή σασμάν (πονάνε εκεί και το ξέρουμε όλοι) ενώ το 206 κόβει τις βίδες του βολάν από ένα λάθος κατέβασμα. Αμέσως οι μηχανικοί του team με την καθοδήγηση το Στέλιου ξεκινούν το έργο τους αποδεικνύοντας πόσο σημαντική είναι η υποστήριξη τους σε έναν αγώνα. Όταν τρέχεις σοβαρά δεν μπορείς να κάνεις δουλειά  στα pits απλά με ένα γρυλάκι και ένα μπουλονόκλειδο.
Σε πολύ σύντομο χρόνο αλλάζεται το σασμάν του 106 και επιδιορθώνεται το 206. Εγώ ανεβαίνω το τρίτο δοκιμαστικό με το νέο σασμάν να είναι πιο μακρύ από το προηγούμενο, χωρίς όμως να γράφω κακό χρόνο δείχνοντας πως την Κυριακή θα είμαι ανταγωνιστικός. Είναι καλό το 106 τελικά!

Sunday Battle
Η Κυριακή ήρθε και είναι ώρα για αγώνα. Ξεκινάω το πρώτο σκέλος με υπέρμετρο ενθουσιασμό και από την πολύ την... κάψα κόβω το ημιαξόνιο σε μια φουρκέτα. Βλέπετε τα slick ελαστικά δίνουν πολύ διαφορετική συμπεριφορά σε ένα αυτοκίνητο και σε συνδυασμό με το πολύ κράτημα ταλαιπωρούν τη μετάδοση. Επιστροφή στα pit όπου τα παιδιά επισκευάζουν και πάλι το αυτοκίνητο για να τρέξω στο δεύτερο σκέλος. Εντωμεταξύ έχει έρθει η ώρα για τον Νεκτάριο να ανέβει που τον ταλαιπωρούν τα τερτίπια του Kit Car στα γλιστερά κομμάτια της διαδρομής. Τελικά ο αγώνας κυλάει τελείως αναίμακτα για τον Γιάννη Ιωαννίδη με το κίτρινο 106, ο Νεκτάριος πετάει φλόγες στο κρατερό κομμάτι με το 206 ενώ εγώ δεν είχα καμία όρεξη να ανέβω στο δεύτερο σκέλος. Ο Στέλιος όμως με εμψυχώνει και μου φτιάχνει την ψυχολογία. Αποφασίζω να ανέβω και αφού είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός για να μην κάνω άλλη ζημιά στο αυτοκίνητο γράφω έναν καλούτσικο χρόνο χωρίς καθόλου πίεση και άγχος.

Experience
Μπορεί να έχω αρκετή εμπειρία από αγώνες και η όλη φάση να μην μου φάνηκε απόλυτα καινούρια. Όμως δεν ασχολήθηκα καθόλου με την προετοιμασία του αυτοκινήτου, ούτε με τη μεταφορά του από και προς τον αγώνα. Επιπλέον το οδήγησα σε κλειστή διαδρομή και ζεστάθηκα οδηγικά εν όψη του αγώνα. Σε αυτό προσθέστε και την αμέριστη βοήθεια και συμπαράσταση από τον Στέλιο, το Γιώργο, τον Γιάννη Τζεπέτο και όλο το team. Έκανα τον αγώνα μου αλλά η... κάψα δεν έφυγε. Πότε θα ξαναπάμε παιδιά?

ΖΗΣΕ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Αν κι εσύ θέλεις να ζήσεις μια αγωνιστική εμπειρία, έχεις κάψα περίσσευμα αλλά δεν έχεις αυτοκίνητο και εξοπλισμό τότε θα πρέπει να σκεφθείς την ενοικίαση ως λύση. Αν σου φαίνεται περίεργο απλά να σου πω πως κανένας μεγάλος ξένος οδηγός δεν έχει δικό του αυτοκίνητο, όλοι νοικιάζουν από ομάδες. Το ίδιο συμβαίνει και με μερικούς Έλληνες αλλά η ενοικίαση αγωνιστικού ενώ είναι η συνηθισμένη πρακτική σε όλον τον (αγωνιστικά) ανεπτυγμένο κόσμο, στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται ως ταμπού. Καιρός να σταματήσει αυτό.

Powered By:
PS Race powered by Degleris,
Σουλίου 10-12, Γαλάτσι, Αθήνα.
Τηλ. 2102138227, www.psrace.gr